Tapet som passar flicka och pojke
Sitter med tapetböcker upp över öronen och inte blir jag klokare så därför frågar jag om råd. Jag har 2 dagar på mig att välja tapet till barnrummet som ska renoveras, har en flicka på 3,5år sedan tidigare som kommer att dela rum med bebis som just nu ligger i magen och som vi inte vet ifall det är en flicka eller pojke.
Jag vill med andra ord ha en harmonisk, färgglad tapet (utan massa krimskrams) som passar både flicka och pojke :) Rummet kommer att vara vitt genomgående bortsett från en vägg där vi vill ha färg. Har tittat på pip wallpapers som har vackra fåglar eller blommor med fjärilar. Dotter älskar rosa och fördelen med dessa är att oavsett vilken bakgrundsfärg man tar, tas både blått, grönt, rosa, vitt och brunt upp och färgkombinationen är helt underbar. Tänkt först ha blå bakgrund men ändrar mig till rosa och så håller jag på ...
Bebis föds i sommar och kommer dvs. sova med oss första tiden men så småningom blir det deras gemensamma rum. Men eftersom att vi ska renovera hela lägenheten nu innan vi flyttar in måste vi bestämma oss.
Det är verkligen OMÖJLIGT att finna en fin tapet som passar både och, antingen är det bilar, svart, grönt och pirater eller så är det rosa, rött, lila prinsessor, hjärtan osv. eller så är det beige tråkigt med nallar i stort sett eller annat som känns som ett stort NEJ och inte passar in i vårt hem alls som förövrigt är modernt och går i vitt, vitt och vitt. Lite silver här och var.
Behöver ER hjälp!