• Sandraa L

Tapet som passar flicka och pojke

Sitter med tapetböcker upp över öronen och inte blir jag klokare så därför frågar jag om råd. Jag har 2 dagar på mig att välja tapet till barnrummet som ska renoveras, har en flicka på 3,5år sedan tidigare som kommer att dela rum med bebis som just nu ligger i magen och som vi inte vet ifall det är en flicka eller pojke.

Jag vill med andra ord ha en harmonisk, färgglad tapet (utan massa krimskrams) som passar både flicka och pojke :) Rummet kommer att vara vitt genomgående bortsett från en vägg där vi vill ha färg. Har tittat på pip wallpapers som har vackra fåglar eller blommor med fjärilar. Dotter älskar rosa och fördelen med dessa är att oavsett vilken bakgrundsfärg man tar, tas både blått, grönt, rosa, vitt och brunt upp och färgkombinationen är helt underbar. Tänkt först ha blå bakgrund men ändrar mig till rosa och så håller jag på ... 

Bebis föds i sommar och kommer dvs. sova med oss första tiden men så småningom blir det deras gemensamma rum. Men eftersom att vi ska renovera hela lägenheten nu innan vi flyttar in måste vi bestämma oss. 

Det är verkligen OMÖJLIGT att finna en fin tapet som passar både och, antingen är det bilar, svart, grönt och pirater eller så är det rosa, rött, lila prinsessor, hjärtan osv. eller så är det beige tråkigt med nallar i stort sett eller annat som känns som ett stort NEJ och inte passar in i vårt hem alls som förövrigt är modernt och går i vitt, vitt och vitt. Lite silver här och var.

Behöver ER hjälp! 

• Svar på tråden Tapet som passar flicka och pojke
  • SuzR

Tex tiny train eller ferris är ju lagom neutrala!

• Litenåfin

Designers Guild - Rainbow Stripe finns i många fina kombinationer :) Även Sandbergs Hampus eller Erik.
    Vi valde svartvitt Sandbergs - Dino i rummet som både son och dotter sover i och har valt att hålla det så med rosa och limegröna detaljer :)

• La Lola

Jag har börjat älska smårutiga tapeter så jag hade nog letat en sån i blått eller grönt.
    Jag ser inte riktigt varför barnens rum måste passa ihop med övriga bostaden....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Molly1976

Svårt att veta vad du tycker om. Vi har precis beställt tapet, som vi ska ha på en vägg i bebisrummet. Vi ska inte kolla kön, så därför måste den passa båda. Resten av väggarna är väldigt ljust grå. Denna tapet ska vi ha:

• Sandraa L
    Litenåfin skrev 2013-01-08 11:12:41 följande:
    Designers Guild - Rainbow Stripe finns i många fina kombinationer :) Även Sandbergs Hampus eller Erik.
    Vi valde svartvitt Sandbergs - Dino i rummet som både son och dotter sover i och har valt att hålla det så med rosa och limegröna detaljer :)
    Tack, ska titta på det =) Låter jättefint. 
  • Sandraa L
    La Lola skrev 2013-01-08 11:15:20 följande:
    Jag har börjat älska smårutiga tapeter så jag hade nog letat en sån i blått eller grönt.
    Jag ser inte riktigt varför barnens rum måste passa ihop med övriga bostaden....
    Barnens rum är barnens rum och vill ha något som vi gillar och är "oss" eller hur man ska förklara det. Oftast har man ju samma färgskala i ett hem, så har i vilket fall vi :) Jag vill ha en färgklick på ena väggen och det börjar luta allt mer mot pip wallpapers ändå, men samtidigt kanske det dyker upp något mer intressant som vi fastnar för här? :) 

Prickigt och rutigt har jag svårt för, då är jag mer för andra mönster eller motiv men det är så svårt att säga beroende på tapet :)  
  • Sandraa L
    Molly1976 skrev 2013-01-08 11:15:33 följande:
    Svårt att veta vad du tycker om. Vi har precis beställt tapet, som vi ska ha på en vägg i bebisrummet. Vi ska inte kolla kön, så därför måste den passa båda. Resten av väggarna är väldigt ljust grå. Denna tapet ska vi ha:
    Vad söt med barbarpappa, den var jättefin. Däremot tror jag inte den stora tjejen på 3,5år skulle gilla den så mycket. Känns som att hennes ord och vilja väger lite tyngre än den lilla i magen även fast vi vill att det ska bli bra för de båda :) 

Tänk att det ska vara så svårt.  
  • straw2008

Vi har hollys bruna klövertapet till dottern o gunilla axens molntapet till sonen. Annrs ferm living eller designers guild

I kinamockaskogen.....
  • Genuin

Vi köpte jättefina fototapeter till fondväggar till barnens rum på landet från photowall. Kan rekommendera dem, bra kvalitet, snabb leverans och stort utbud.

Svar på tråden Tapet som passar flicka och pojke