• Lycka 1

Weekend till Prag? Eller något annat?

Jag om min man firar bröllopsdag i slutet på Mars. Vi överaskar varandra vartannat år och i år är det min tur.

Jag hade tänkt mig en weekend någonstans men då jag pluggar är inte budgeten speciellt stor.
    Hittade precis ett erbjudande på ett hotell i Prag som såg riktigt mysigt ut. 
    Men hur/vart hittar man billiga flyg dit? Hade tänkt mig 22-24/3. Vår dag är den 25 men då är det ju måndag.

Eller har ni något annat tips på vart vi kan åka den helgen?   

• Svar på tråden Weekend till Prag? Eller något annat?
  • Bibbidi

Funderar också på att åka till Prag, vilken sida hittade du hotellet på? Glad

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Fyan

Budapest är också riktigt fint!

• Lycka 1

Kollade precis i kalendern och såg att vi har våra stora barn hemma precis den helgen så då får det väl bli helgen efter.
    Men då är det påskhelg och priserna säkert mycket dyrare...

Ni får gärna komma med förslag på en weekend där både flyg och hotell ingår. Eller en sida där jag kan titta .
    Jag är så dålig på att leta själv.
    Annars köper vi alltid våra 1-2 veckors solsemestrar via dom vanliga charterbolagen .      

• Apopan

Kan tipsa om Wroclaw, och då främst deras "gamla stan", och det är en gammal tysk stad, vilket märks tydligt just där.
    Wroclae är en studentstad med superbra utbud av restauranger och museum. Och riktigt billigt är det där också. Inträdena till museumen ligger runt en tia och ölen på en tjuga,
    Brukar gå att hitta billiga flygplanstolar. Jag och sambon betalade bara ett par hundra för ca 4år sedan och återvände med bil förförra sommaren.

Sedan så gillar jag Bratislava också.,. Men Prag är inte fel det heller :)

• Apopan

Kan ju tillägga att hotellnätter köpte vi vid sidan av. Bodde på ett som låg 10min gångväg från "gamla stan", nytt och fräscht, och betalade ca 2000kr för 4nätter och frukost. Så allt som allt så gick det på ca 2500kr. Det är väl billigt?

• Lycka 1
    Apopan skrev 2013-01-08 12:06:23 följande:
    Kan ju tillägga att hotellnätter köpte vi vid sidan av. Bodde på ett som låg 10min gångväg från "gamla stan", nytt och fräscht, och betalade ca 2000kr för 4nätter och frukost. Så allt som allt så gick det på ca 2500kr. Det är väl billigt?
    Ja det lät som ett alldeles perfekt pris!
Svar på tråden Weekend till Prag? Eller något annat?