• Philipson

9 månaders bebis

Jag har en dotter på 9 månader och jag har börjat fundera på att försöka få henne att sova hela natten. 
    Ska man låta det komma naturligt? eller ska jag försöka själv? Behöver tips och råd! Hur har ni gjort? 
    Varför jag har börjat fundera på det här är för att, min älskade dotter vaknar flera gånger per natt och ibland sover hon hela nätter.. När hon vaknar på nätterna måste hon nästan alltid ha välling för att somna annars skriker hon sig blå och jag får bära runt på henne väldigt länge..  Hon sover i eget rum och egen säng sen 5 månaders ålder ca och då började hon sova mycket bättre än när hon sov i vårt sovrum( säng/vagga). 

tacksam för svar!  

• Svar på tråden 9 månaders bebis
  • Deo volente

Det finns inte så mycket att göra än att ha tålamod. Min som är nu snart 1 år och inte förrän nu börjar han sova bättre men fortfarande har han nätter då han vaknar ofta. Tror han har sovit En hel natt under sitt lilla liv.
    När han var 9 mån så fick han välling två gånger per natt för han vaknade och skrek ända tills man gav honom välling.
    Nu är det som sagt bättre men man får ha tålamod helt enkelt.

Möjligen se över sov tiderna på dagen om man möjligen kan få dom att sova mindre, genom att kanske väcka dom så dom inte sover allt för mycket.

• Puraaks

Min dotter är 20 månader och sover fortfarande inte hela nätter. Det händer mirakel ibland och kan hålla i sig i flera veckor. För att sen plötsligt försvinna och hon återgår till att vakna på nätterna. Och då är hon också vaken 1-2 timmar :P 
    Jag har gett upp att ens försöka, det får komma när det kommer helt enkelt. Tror det är det bästa. 

• Philipson

jag har dragit ner på hennes sovtider på dagarna så nu är hon inte vaken 3 timmar per natt!  
    Ja det blir väl att hålla ut och hoppas på bra nätter... har fått tips på 5mm metoden, men det skulle jag inte fixa!

Svar på tråden 9 månaders bebis