• Anonym

Grop ögat?

Märkte för bara någon timme sen när jag stod framför spegeln, att jag har en liten rand på ca 1 cm på ögonlocket som är röd. Utöver att randen är röd är det indragen hud/gropigt längs med röda linjen. Någon som varit med om liknande? Klart man blir orolig, men har inte direkt några känningar från ögat eller så...

• Svar på tråden Grop ögat?
  • Anonym
    Fia 28 skrev 2013-01-08 13:39:21 följande:

Ett blodkärl? Eller har du repat dej?

Möjligt, men att det bildas en grop då känns konstigt! Nej, har jag inte.
  • Fia 28
    Anonym skrev 2013-01-08 13:41:35 följande:
    Möjligt, men att det bildas en grop då känns konstigt! Nej, har jag inte.
    Kan där ha vari ett sår eller något som nu lämnat ett ärr? Vet mamma hade en vagel mitt på ögonlocket som lämnade ett litet märke.
  • Anonym
    Fia 28 skrev 2013-01-08 13:52:36 följande:
    Kan där ha vari ett sår eller något som nu lämnat ett ärr? Vet mamma hade en vagel mitt på ögonlocket som lämnade ett litet märke.
    Nej, inget sår eller något! Var inte där på ögat igår, var helt normalt igår med andra ord. Var först idag detta hände!
  • Fia 28
    Anonym skrev 2013-01-08 13:53:46 följande:
    Nej, inget sår eller något! Var inte där på ögat igår, var helt normalt igår med andra ord. Var först idag detta hände!
    Ok. Brukar du studera ögonlocket så noggrannt varje dag?
  • Anonym
    Fia 28 skrev 2013-01-08 13:54:53 följande:
    Ok. Brukar du studera ögonlocket så noggrannt varje dag?
    Nej, inte SÅ noggrannt, men det r klart att jag tittar mig i spegeln på morgonen när jag tvättar mig. Och jag vet ju hur mina ögonlock ser ut, och det ser heller inte normalt ut med gropar i ögonlocket (groparna är liksom som symptom på bröstcancer, dvs indragen/gropig hud vid på bröstet.. fast på ögonlocket). Det är en väldigt tydlig grop som får det att se ut som överdelen av ögat har lossnat.
  • Fia 28
    Anonym skrev 2013-01-08 14:07:02 följande:
    Nej, inte SÅ noggrannt, men det r klart att jag tittar mig i spegeln på morgonen när jag tvättar mig. Och jag vet ju hur mina ögonlock ser ut, och det ser heller inte normalt ut med gropar i ögonlocket (groparna är liksom som symptom på bröstcancer, dvs indragen/gropig hud vid på bröstet.. fast på ögonlocket). Det är en väldigt tydlig grop som får det att se ut som överdelen av ögat har lossnat.
    Själv ser jag inte mina ögonlock när jag har ögonen öppna =). Bild?
Svar på tråden Grop ögat?