• tjej868686

Ömma bröst - varför?

Har haft ömma bröst i ca 3 månader. Först kändes det mest kring höger bröstvårta och sedan på bägge (mitt högra bröst är större än vänstra också så "mer" att känna där...) Gör ont om man trycker rakt på bröstvårtan eller klämmer runt om. Kan också "spänna" lite i brösten då och då helt provocerat.

Minns inte riktigt exakt när det började men kan vara ungefär i samband med att jag slutade med cerazette - inte helt säker dock. Nu äter jag inte något p- eller minipiller alls.

Är inte gravid (har pågått länge som sagt).

Har väl känt liknande någon gång tidigare då kanske främst som tonåring men nu har det hållt i sig ett bra tag!

Någon som känner igen detta eller vet vad det kan bero på??? Verkar som om de flesta kopplar detta bara till graviditet men det är det ju knappast som sagt, hade ju märkts vid detta laget ;) 

• Svar på tråden Ömma bröst - varför?
  • Miss P71

Jag bruka få det när jag är i samband med min ägglossning. Jag har oxå tagit Cerazette. Men då kände jag inget.. men efter att jag slutade med dem så kände jag varje månad.. Tycker själv det är väldigt jobbigt.

• Josephine 399

Du skriver inte om du har det hela tiden eller bara ibland? Det senaste halvåret har jag fått riktigt ömma och knöliga bröst, i 1-2 veckor innan mens. Har aldrig haft det förut, och blev tokorolig första gången och trodde nästan att jag fått bröstcancer. Nu vet jag att det är normalt, minns inte namnet på det men det är ganska vanligt. Det försvinner efter mens. Tydligen så kan det bara dyka upp en dag, så var det för mig.

• tjej868686

Nja det är lite ömt hela tide men går lite upp och ner... så det är lite i vågor, känns mer ibland och ibland mkt lite.

• ariesss

Hej, hoppar in här med en fråga från min tråd om det är okej?

Har jätte ömma bröstvårtor, BARA dom, inte hela brösten.

Pågått sedan ÄL för 2v sedan, och ska ha mens om 3-10 dagar.

Detta har aldrig hänt innan och är 20 så här ett par års erfarenhet av hur det brukar kännas för mig.

Kan detta vara tidigt grav tecken? Känner mig inte annorlunda och själv tror jag inte det. Har haft konstiga stick i tjejmagen igår (7/4) också.

Det kliar inte, har googlat och hittar inget speciellt som matchar mitt problem.

Tack och förlåt får tråd-inbrott. :D

• Sandraberg
    ariesss skrev 2019-04-08 21:01:32 följande:

Hej, hoppar in här med en fråga från min tråd om det är okej?

Har jätte ömma bröstvårtor, BARA dom, inte hela brösten.

Pågått sedan ÄL för 2v sedan, och ska ha mens om 3-10 dagar.

Detta har aldrig hänt innan och är 20 så här ett par års erfarenhet av hur det brukar kännas för mig.

Kan detta vara tidigt grav tecken? Känner mig inte annorlunda och själv tror jag inte det. Har haft konstiga stick i tjejmagen igår (7/4) också.

Det kliar inte, har googlat och hittar inget speciellt som matchar mitt problem.

Tack och förlåt får tråd-inbrott. :D

Kan ju vara så att dom växer lite till...
Svar på tråden Ömma bröst - varför?