• Anonym (Orkar jag?)

Jag älskar inte min man längre

Är det fel att stanna kvar i ett äktenskap när man inte älskar sin partner mer? Är man ett ego då? Vi har ett bra liv med 2 barn.. Vi är båda skyldiga till att det inte fungerar, jag har svårt att ge honom det han behöver då jag emellanåt har känt mig som en maid.. Jag sköter allt hemma och orkar inte tjata på att få hjälp. Tror vi har tappat respekten för varandra och nu finns det inget kvar. Jag orkar inte jobba på det och han är för stolt för att ta tag i det hela. Vi har bra sex det är det enda som fungerar för tillfället. Pratar kan vi inte då han lätt för över problemet på mig och säger att det är mitt fel. Tror jag blivit trampad på lite för ofta för att orka ta tag idet hela Så vad bör man göra?

• Svar på tråden Jag älskar inte min man längre
  • Awesome

Är ni intresserade av att få det bättre så kan det vara en idé att kontakta familjerådgivningen. En utomstående samtalshjälp kan göra så ni får lite andra perspektiv och möjlighet att förändra. Man blir lätt låst i diskussionerna och börjar anklaga varandra, vilket ju inte är så konstruktivt. Sen är det ju så att en utomstående kan göra honom uppmärksam på att han också är en del i problemet, han kanske inte har sett det så.

• Anonym

Jag förstår inte riktigt ofta så är allt dåligt i en relation men sexet är alltid bra jag fattar inte  fungerar inte gemenskapen och kemin så borde man tappa känslor och sexet borde inte va bra i heller , jag fråga sätter är det allt i en relation även om det är en stor del.????

• Anonym
    Anonym (Samma här) skrev 2013-01-08 16:30:27 följande:
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har valt att lämna min man, jag orkar då inte längre. Tycker inte att det är rätt att leva kvar i en relation bara för att det är bekvämt och tryggt. Är kärleken borta så tror jag att det bästa är att lämna...
    Men knulla det kan ni...
  • Anonym (Samma här)
    Anonym skrev 2013-01-08 16:33:47 följande:
    Men knulla det kan ni...
    Jag har inte skrivit något om att knulla...

Men jag förstår att det kan funka, man känner varandra väl på det planet, man vet hur man tillfredsställer den andra. Det är invant och tryggt....
  • Anonym
    Anonym (Samma här) skrev 2013-01-08 17:38:49 följande:

Men jag förstår att det kan funka, man känner varandra väl på det planet, man vet hur man tillfredsställer den andra. Det är invant och tryggt....
    Man blir en aning illamående.
  • Anonym
    Anonym (Samma här) skrev 2013-01-08 17:38:49 följande:

Invant ???? , man skulle hälla en kanna vatten över ......
  • Barbamamah

Varför skulle du vilja stanna kvar i ett dött förhållande om ingen av er är intresserad av att jobba för en förbättring?? Du kommer bara bli olycklig och bitter i längden.. Är du inte intresserad av att skapa dig ett bra liv?

• Anonym (Orkar jag?)
    Anonym (Samma här) skrev 2013-01-08 16:30:27 följande:
    Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har valt att lämna min man, jag orkar då inte längre. Tycker inte att det är rätt att leva kvar i en relation bara för att det är bekvämt och tryggt. Är kärleken borta så tror jag att det bästa är att lämna...

Det är lite åt det hållet det lutar,, att lämna menar jag. Det klart det funkar som du säger med sexet då vi känner varandra väl. Hur gjorde du då? När du tog steget? var processen lång? Har ni gemensamma barn? Jag känner inte att jag vill vara med honom längre. Vi har haft det bra men det har aldrig varit långa stunder. När det faller få är man tillbaks i tystheten igen. Nu bryr jag mig inte ens om den längre känner mest att det ärskönt när vi inte pratar. Jag har försökt prata med honom i omgångar men han tar det inte till sig eller så säger han att jag måste flytta eftersom det är kag som vill skiljas. Allt detta tjafset gör mig helt matt
  • Anonym (Orkar jag?)

Sorry skriver från min iPhone ser lite konstigt ut

• Anonym (Orkar jag?)

Han vill att jag ska jobba på en förbättring för han tycker allt är mitt fel.

Svar på tråden Jag älskar inte min man längre