attans nu hittar jag inte det jag läste senast men hittade däremot en annan artikel som publicerats på dn.se Nu gäller detta kanske dom som utövat längre uppehåll mellan gångerna, men jag klistrar in det iaf.
"Hittills har man trott att avhållsamhet ger fler och bättre spermier. Men David Greenings forskning visar motsatsen: En man bör få utlösning, helst genom samlag, varje dag i en vecka före kvinnans ägglossning. Då minskar risken för skador på spermiernas arvsmassa, DNA.
- Ju kortare tid spermierna stannar kvar i kroppen desto bättre. De utsätts då inte lika länge för skadliga syremolekyler i kanalerna i testiklarna."
och från se.babycenter.com skriver man såhär: "Att det skulle förbättra dina chanser att bli befruktad om ni inte har sex ofta är en myt. Alla bevis pekar mot att tätare sex ökar chansen att bli gravid. Om ni har sex ofta, så ökar det chansen att spermierna i sädesvätskan är vid god vigör"
Sen tror inte heller jag att sex varje eller varannan dag gör någon större skillnad, den lär bara vara marginell om någon ts. Ha sex du varje dag, förhoppningsvis går det vägen för er snart.