• Lali82
    Äldre 8 Jan 18:08
    1380 visningar
    1 svar
    1
    1380

    Fetma GBP Barnös 30års åldern

    Hej alla!TomteJag behöver lite planerings hjälp!
    Jag har läääänge länge velat ha barn men inte lyckas bli gravid. 
    En gyn dr sa att jag med stor sannolikhet har PCO, men konstaterade inget med hjälp av prover utan endast
    att jag hade "mörka hål" på ul där äggen skulle ha varit?.. Vet inte mycket mer men har sedan dess trott att jag har pco. Nu är saken oxå den att jag väger ca 150kg och ska nu i år genom gå en switch alt gbp op
    och hoppas på att mensen och ägglossningen kommer igång igen efter att jag gått ner i vikt.
    Inte för att jag med säkerhet kan säga att jag någonsin har haft ägglossning, men antar det då min mens har blivit mer oregelbunden (tom utebivit vissa perioder)sedan jag gick upp kraftigt i vikt. 

    Jag har alltid trott att jag skulle bli mamma i 25års åldern, men nu känns allt upp o ner och jag är rädd att jag aldrig kommer få bli mamma.
    Vad kan man göra för att få igång ägglosstning o mens efter op?
     borde jag äta p-piller eller kommer de medföra att det tar ännu längre tid för mig att bli gravid??
    Ska man be om några medeciner el dyl och hur långtid efter op kan man be om de?
    Nu känns de som om allt är sååå långt bort, jag är rädd att jag inte kan ge min sambo hans efterlängtade barn, eller mej själv den drömmen. Jag är 30år och är minst 31 efter op,är jag för gammal sen i 32 års åldern för att få mitt första barn?
    Tacksam för ALLA tips och råd!!! 
  • Svar på tråden Fetma GBP Barnös 30års åldern
  • Äldre 8 Jan 18:39
    #1

    Du är inte för gammal! :) Förhoppningsvis kommer din äl igång av sig själv efter viktnedgången, gör den inte det så kan man få någon sorts "medicin" för att hjälpa äl på traven :) Prata med BM när det är aktuellt :) Lycka till! 


    Börja motionera och ät hälsosam mat redan nu så har du större chans för att kroppen sk asnabbare hitta sin normala balans :)

Svar på tråden Fetma GBP Barnös 30års åldern