• Julia97Holmgren

har du en sköldpaddsfärgad katt? (Trefärgad)

Så vem har en sköldpaddsfärgad katt?
    Jag har ingen men när jag blir vuxen ska jag skaffa en. Tycker sköldpaddsfärgade katter är så otroligt vackra och söta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har du en sköldpaddsfärgad katt? (Trefärgad)
  • Thaleya1

Har ingen, har dock hört att det är ovanligt om hankatter är trefärgade.

• 2pågar

Hankatten kan inte vara sköldpadda... Enbart honor kan ha 3 färger! Finna inte 3 färgade hankatter :)

• Tant Groda

Mina föräldrar har en. Jättefin.
    Vår är helt svart med en vit haklapp.

• EnGladPingvin

Vi har två honkatter som är kullsyskon, varav den ena är en sköldis. 

Som kattunge:

• Selma1966

Jag hade en tidigare. Sköldpaddsfärgade katterna brukar ha rykte om sig att vara väldigt bestämda och det stämde verkligen Underbar katt, lojal och kärleksfull mot mig men djupt skeptisk mot andra... Envis som få...

• Thaleya1
    Selma1966 skrev 2013-01-08 21:26:53 följande:
    Jag hade en tidigare. Sköldpaddsfärgade katterna brukar ha rykte om sig att vara väldigt bestämda och det stämde verkligen Underbar katt, lojal och kärleksfull mot mig men djupt skeptisk mot andra... Envis som få...
    Det har jag aldrig hört men syrrans katt är superbestämd!
  • Agapi

Jag har två =)
    Denna som har "klara" fält med svart/rött/vitt, och sen en till som har lite mer uppblandade färger i de röd/svarta

• Snäckan84

Jag har en söt liten hona
    Hon valde att flytta in här för snart 4 år sedan.

Hon var jätte sjuk och var full me mask men eftersom hon va mer vild en tam och sprang in så fort vi öppnade dörren o gömde sig så kunde vi inte ta henne till veterinären förrän några veckor efter.

Sen efter några månader med lappar och förfrågningar från grannar vems katt d var (ingen ville ge sig till känna) så åkte vi i steriliserade henne o hon fick en Tatto i örat o sen den dagen är hon våran

Svar på tråden har du en sköldpaddsfärgad katt? (Trefärgad)