• Frallan11

Ont efter moderkaksprov

Gjorde moderkaksprov idag, pga dåligt resultat på KUB. Läkaren sade innan att det inte skulle göra ont. Sen hade jag också läst här på FL att det inte känns. Typ ett stick och lite obehag. Men jag tyckte ta mig sjutton att det gjorde svinont och jag är INTE så känslig. Nu när det har gått några timmar har jag inte molvärk som jag läst att man kan ha, vilket också läkaren informerade mig om. Jag har endast ont där nålen gick in. Det typ hugger till ibland, eller sticker till.

Nån som känner igen det här? Kan han ha stuckit i nån nerv?

Kram på er!

• Svar på tråden Ont efter moderkaksprov
  • zbaby

Jag tyckte det gjorde jävulskt ont! Men hon trodde att hon kom åt en nerv..
    Hade ont och sammandragningar i tre dygn efter, tror det är vanligt..

• Frallan11

Oki doki. Tack för ditt svar. Har bara läst att det knappt känns, så jag blev lite stressad... :)

• zbaby

Mmm, det sade de till mig med så jag var inte ens nervös.. Men det gjorde så ont att jag slutade andas. Min sambo och sköterskan fick säga till mig att nu är det klart, andas!!

• Frallan11

Amen eller hur!? Jag var inte heller nervös för själva sticket, men kom helt av mig för att det gjorde så ont...

Hoppas att du fick bra provresultat dock. Håller tummarna för att mina ska komma tillbaka och vara ok... :/

• zbaby

Vi fick 1:2 och 3,5 mm i nackspalt.. Men peppar peppar allt var bra.. Är i v33 nu och inget tyder på andra fel heller, skönt! Hoppas det går bra för er med, tänk på att siffrorna bara är en sannolikhet inga rena fakta!!' ð???

• Frallan11

Åh vad skönt att det gick bra för er! Tror nog att det kommer att göra det för oss också, bara jobbigt med väntan på svaret nu. Pepp pepp :))

• zbaby

Det kommer gå superbra!! Håller alla tummar och tår!

Svar på tråden Ont efter moderkaksprov