• Anonym (bloody mary)

Äta massor innan/under mens!

Alltså - är det någon mer än jag som känner att ni äter betydligt mera mat innan/under mens ? 

Personligen så ökar min matlust veckan innan mens ... jag blir sugen på ONYTTIGA grejer och har svårt att motstå. (i vanliga fall äter jag väldigt nyttigt!)
    Jag märker även att jag äter mer mat... jag blir helt enkelt hungrigare, mer sugen på mat överhuvudtaget. 

Är detta ett problem för någon mer ? 

Jag brukar inte direkt få viktproblem av detta eftersom jag ändå försöker ha kontroll över vad jag äter ... Däremot brukar min hy bli sämre om jag äter väldigt fettiga saker, eller något jag inte riktigt tål (mjölk.) Det suger att få finnigare hy ...           
  • Svar på tråden Äta massor innan/under mens!
  • EllinorE

Ja jag blir veckan innan mensen konstant hungrig, kan äta något var tredje timma utan problem! Och under mensen får jag knäppen om det inte finns glass att tillgå hemma! :S

• SoStylish

Samma här, jag blir tokhungrig. Och gärna på fettig och riktigt onyttig mat också. Annars är det mest choklad jag har megacravings efter. Maten går ganska lätt att stå emot, men chokladsuget är desto svårare!

• Anonym (bloody mary)
    EllinorE skrev 2013-01-10 21:09:26 följande:
    Ja jag blir veckan innan mensen konstant hungrig, kan äta något var tredje timma utan problem! Och under mensen får jag knäppen om det inte finns glass att tillgå hemma! :S

haha skönt att man inte är ensam!
    Tänkte faktiskt äta glass nu ... känns på något konstigt sätt som om onyttig mat ibland lindrar smärtan. (har jävligt ont!)
  • EllinorE

Ja glass är ett måste, men jag blir nog mestdels sugen på mat faktiskt! ^^

• Sirganit

Har inte känt av att jag skulle vara hungrigare faktiskt.. Men brukar gå upp några kilon som man sen går ner direkt igen när mensen är klar..
    Jag får också finnar innan och under tiden för mensen, men det beror inte på att jag äter onyttigt.. Det är bara hormonerna..

• EllinorE
    Anonym (bloody mary) skrev 2013-01-10 21:17:49 följande:
    haha skönt att man inte är ensam! Tänkte faktiskt äta glass nu ... känns på något konstigt sätt som om onyttig mat ibland lindrar smärtan. (har jävligt ont!)

Jag har också jäkligt ont! Och att sitta där och smaska och snaska lindrar det hela en liten stund!
Svar på tråden Äta massor innan/under mens!