• kossi

Frågor till er som läser medicinsk Sek i Västerås

Hej!
    Jag har tänkt att söka till medicinsk sekreterare distans i Västerås läsår jan 2014.

Har några frågor som jag skulle bli sååå glad över om ni vill svara på;)!

Vet att de tittar på betyg samt arbetslivserfarenhet och tester men;

1.Är det en blandning av allt hurvida man blir antagen eller inte eller hur funkar det?

2.vad är det för tester? Har hört att det är test i hur fort man skriver men tittar de på fingersättning oxå?

3.när får man veta om man blivit antagen till utbildningen?

4. Måste man infinna sig varje vecka i Västerås?

5.mellan vilka tider är skoldagstiden ungefär?

Skriv gärna annat nämnvärt;))

Tack!!

• Svar på tråden Frågor till er som läser medicinsk Sek i Västerås
  • impervius
    kossi skrev 2013-01-08 23:22:32 följande:
    Hej! Jag har tänkt att söka till medicinsk sekreterare distans i Västerås läsår jan 2014. Har några frågor som jag skulle bli sååå glad över om ni vill svara på;)! Vet att de tittar på betyg samt arbetslivserfarenhet och tester men; 1.Är det en blandning av allt hurvida man blir antagen eller inte eller hur funkar det? 2.vad är det för tester? Har hört att det är test i hur fort man skriver men tittar de på fingersättning oxå? 3.när får man veta om man blivit antagen till utbildningen? 4. Måste man infinna sig varje vecka i Västerås? 5.mellan vilka tider är skoldagstiden ungefär? Skriv gärna annat nämnvärt;)) Tack!!
    Hej! Jag sökte utbildningen förra året men blev bara reserv. Funderar på att söka till nästa år jag med. Som jag fattat den så får man olika poäng baserat på tidigare erfarenhet och testerna som sen läggs ihop och det är väl det man blir antagen utifrån.

Fingersättning var inget dom tittade på när jag gjorde testet förra året utan det mäts bara hur fort man skriver och hur mycket stavfel man gör typ. Jag gjorde testet i november och fick svar via mail att jag var antagen som reserv ca en månad senare, i december. 

De andra frågorna du har har jag tyvärr inga svar på :) 
Svar på tråden Frågor till er som läser medicinsk Sek i Västerås