• Camilla67

19 år, men ändå ett barn hjälp mig...!!!!!

Har en 19 åring som bor hemma...han går i skolan ! till och från när det passar honom.
    Han har tyvärr inte haft så lätt i skolan och han har haft hjälp ibland ( vill påengtera att han inta har nå läs eller andra problem) ...
    Han har svårt att gå och lägga sig på kvällarna uppe till långt in på nätterna och när morgonen kommer är han helt omöjlig att väcka..(han vill att jag ska väcka honom)
    Nu kommer de flesta att skriva att han ska ta sitt ansvar själv och att han är nästan vuxen...allt det där vet jag,,och att endel utav er tycker jag ska kasta ut honom,,,,men han är min son och jag älskar honom så jävla mycket...Jag vill ju bara honom väl ..
    Men jag mår så dåligt utav det här ...
    VAD ska jag göra utan att behöva kasta ut honom ?????   
  • Svar på tråden 19 år, men ändå ett barn hjälp mig...!!!!!
  • cj2

Sätt dig ner och prata med honom. Allvarligt. regler behövs. Det kommer hjälpa honom.

• La Lola

Han är vuxen.
    Sköter han inte skolan får han väl hoppa av och ta ett jobb istället.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Camilla67
    cj2 skrev 2013-01-09 09:29:14 följande:
    Sätt dig ner och prata med honom. Allvarligt. regler behövs. Det kommer hjälpa honom.

Har gjort det ett anta ggr ,,,och han säger varje gång att han ska försöka.. och han är så förstående när man pratar med honom men sen är det lika dant dagen efter igen
  • Camilla67
    La Lola skrev 2013-01-09 09:29:26 följande:
    Han är vuxen.
    Sköter han inte skolan får han väl hoppa av och ta ett jobb istället.

Jag vet att han är vuxen...men hur ska han kunna sköta ett jobb när han inte ens kan gå till skolan ???
    eller komma upp på morgonen ,då börjar man ju i regel tidigare än vag skolan börjar.
    Har skagt det till honom också må du tro...  
  • cj2

Men Camilla då får du sätta hårt mot hårt. Stäng av internet eller ta datormusen eller liknande. Betala inte hans mobil osv. Man ska förtjäna sånt.

• Rosapingvin

Varför ställer du inte krav? Varför får han sitta vid datorn? Varför får han kläder, fickpengar, mat?

Lita på mig, du gör honom en stor fet björntjänst. Älskar du honom så lär du honom att bli vuxen, det där kommer att skada honom i slutändan.

• La Lola
    Camilla67 skrev 2013-01-09 09:34:32 följande:

Jag vet att han är vuxen...men hur ska han kunna sköta ett jobb när han inte ens kan gå till skolan ???
    eller komma upp på morgonen ,då börjar man ju i regel tidigare än vag skolan börjar.
    Har skagt det till honom också må du tro...  
    Nä just det. Inser han inte själv att han har problem och att han måste skärpa sig om han vill ha en framtid?
    Stäng av internet ett visst klockslag om det är så att han sitter o surfar.
    Så länge han bor hemma får han lov att rätta sig efter dina regler.
  • Camilla67
    cj2 skrev 2013-01-09 09:35:11 följande:
    Men Camilla då får du sätta hårt mot hårt. Stäng av internet eller ta datormusen eller liknande. Betala inte hans mobil osv. Man ska förtjäna sånt.
    Men datorn sitter han inte vid ...han är ute med kompisar ..skruvar med bilar osv,
    Om inte mobilen blir betald hanmar han ju hos kronofogden...hur ska han kunna lära sig nått utav det  ? när han inte ens förstår innebörden av det han gör nu ??
    Jag har provat det mästa,,jag ligger inte på lasidan utan jag försäker värkligen att få honom att förstå..  
  • La Lola
    Camilla67 skrev 2013-01-09 09:38:58 följande:
    Men datorn sitter han inte vid ...han är ute med kompisar ..skruvar med bilar osv,
    Om inte mobilen blir betald hanmar han ju hos kronofogden...hur ska han kunna lära sig nått utav det  ? när han inte ens förstår innebörden av det han gör nu ??
    Jag har provat det mästa,,jag ligger inte på lasidan utan jag försäker värkligen att få honom att förstå..  
    Har han nån diagnos?
Svar på tråden 19 år, men ändå ett barn hjälp mig...!!!!!