• Tess26

Vilka cravings hade du och vad blev det för kön?

Japp. Jag är nyfiken :) Så delameddig. Vad hade du för cravings,och blev det pojke eller flicka:)

• Svar på tråden Vilka cravings hade du och vad blev det för kön?
  • Grytlapp

Cravings är alltid kul. Jag har tre barn och med det första så blev jag galen i sourcreme chips. Inte speciellt bra.
    Nr 2 fick mig att äta tonvis av gröna äpplen och med nr 3 så blev jag galen i såplukt. Jag städade hysteriskt bara för att få känna doften.

• Grytlapp

1: pojke 2:pojke och 3:e flicka

• Grytlapp
    Älska livet som det är skrev 2013-01-09 13:20:40 följande:
    Vad är Cravings?
    Det är när man får en stark längtan efter speciell mat eller annat under graviditeten.
  • Cogito ergo sum

Med första.. jordgubbsjuice, kött och potatis..chokladpudding, läkerol. Pojke
    Andra. Enbart vego första 4 månader..sedan enbart gräddfil och lax... är 7 månader och det är en pojke. 

• Älska livet som det är

Jaha :) först grav drack jag jätte mkt juice typ 2 liter om dagen nästan på. Och åt mkt choklad kakor. Och det blev en pojke. Nu andra grav dricker jag jätte mkt mjölk inte sugen på något annat. Och väntar en flicka.

• La Lola

Grav ett; drack mängder av multivitamindryck - fick en tjej
    Grav två; drack jättemycket trocadero - fick en tjej

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • linasahlsten

Med första barnet blev jag sugen på pepparkakor och satsumas. Andra barnet var det frysta (!) jordgubbar, kunde smälla i mig ett kilo om dagen, nu när jag väntar nummer tre så har jag haft enormt sug efter lakrits och smörgåsar, får väl se om det blir något annat längre fram :)

• Lufsan

Kan dricka flera liter mjölk per dag (som jag avskydde innan). Vi väntar en tjej. 

En dag i sänder.
Svar på tråden Vilka cravings hade du och vad blev det för kön?