• Anonym (Pappa)

Min dotter mår dåligt

Jag har en dotter som är 15 år gammal. Hon har haft huvudvärk under en väldigt lång tid, det gör att hon blir trött och orkeslös och frånvaron i skolan är hög.
    Vi har varit på massor av utredningar men det finns ingenting att göra! Jag skulle behöva lite råd och tips av er. Har någon varit i samma sits som mig? 

• Svar på tråden Min dotter mår dåligt
  • Anonym (Pappa)
    Sazee skrev 2013-01-09 18:00:26 följande:
    Har ni kollat hennes syn?
    Ja, den var det inte något fel på. Fast på senare tid så har hon börjat se dimmigt. Vi har kollat hennes syn ett flertal gånger.
  • Anonym

Inget roligt och jag förstår att du är orolig. Kan ni inte be läkaren om en remiss till datortomografi så hon får röntga huvudet.  Om inte annat för att både utesluta sjukdomar och så ni kanske ändå kan koppla av lite?

• Anonym (Pappa)
    Anonym skrev 2013-01-09 18:40:12 följande:
    Inget roligt och jag förstår att du är orolig. Kan ni inte be läkaren om en remiss till datortomografi så hon får röntga huvudet.  Om inte annat för att både utesluta sjukdomar och så ni kanske ändå kan koppla av lite?
    Redan gjort. Hon gjorde magnetröntgen för ett år sedan. 
  • solskina

Har dom kollat gluten?

Min dotter missade nästan hela åk 8 av att ha huvudvärk och järnbrist. Det tog länge innan jag tvingade dom att kolla järn och gluten. 
    Man kan gå ner i vikt får dålig hud. Man behöver inte ha ont i magen eller dålig avföring.

Min dotter kunde inte muskla på sig heller vi träning.  

• Anonym
    Anonym (Pappa) skrev 2013-01-09 18:41:43 följande:
    Redan gjort. Hon gjorde magnetröntgen för ett år sedan. 
    Ok, vad bra, då jag utgår från att allt såg bra ut. Näe men fy vad besvärligt att må så. Då har hon mått dåligt länge förstår jag om det var ett år sen. Stackars tös:( Vad säger läkarna? Har de "gett upp" eller håller hon på att utredas?
    Hon har inga besvär från nacken? Kanske en naprapat kunde va nåt?
  • FemmeM

Hon har inte varit med om någon olycka eller så?
    Min systers dotter var och åkte skridskor med skolan när hon var ca 8-9 år, trillade och slog ut framtänderna och ungefär sen dess också lidit av huvudvärk nästan konstant.  
    Hon har varit runt överallt, fått akupunktur och träffat massor av läkare och fått höra att det inte finns något att göra och en del får helt enkelt leva med smärtan livet ut. Nyligen har de väl iaf kommit fram till att hon fått whiplash när hon slog i isen. Är inte helt uppdaterad var de är nu men det verkar svåranalyserat.
    Röntgades hela kroppen? Whiplash sitter väl mer i halskotorna än i huvudet om jag förstått rätt.

• Anonym

hon borde kolla upp sköldkörteln också,ifall det inte har blivit gjort!

• FemmeM

Glömde skriva att min systerdotter är 14 så hon har haft denna huvudvärk i ca 5 år nu.

• Anonym (Jag)

Jag skriver sällan på FL men kände att jag hade ett tips som jag verkligen ville dela med mig av. Jag vet en jätteduktig homeopat i Växjö som säkert kan hjälpa din dotter. Många är skeptiska mot alternativmedicin, vilket jag också är i grunden. Särskilt homeopater ska man vara uppmärksam på vem man går till då homeopat inte är en skyddad titel. denna homeopat, Hillevi Steen, är dock sjuksköterska i grunden och väldigt seriös. Hon har hjälpt mig med min huvudvärk, min mamma med sin gasiga mage, min ena syster med hennes eksem och min andra syster med sina enorma akneproblem. Vet även andra bekanta som fått hjälp med allt möjligt, bla migrän. Hon gör en undersökning av helheten och hittar ofta det som man missar inom den vanliga sjukvården där man mest ser till olika delar för sig. Jag hade gett det ett försök för det är ju hemskt att gå runt med huvudvärk. Kan tillägga att hon hjälpte mig med min huvudvärk genom att se att jag var något sned i ryggen, vilket väldigt många är, och behövde gå till kiropraktor. Nu går jag regelbundet till kiropraktor och har ingen huvudvärk längre. Lycka till!

Svar på tråden Min dotter mår dåligt