• Tessa17

Iphone 5 för en tonåring

hej, jag tänker teckna en abonnemang för Iphone 5  för min 15 åriga son. Han ringer inte mycket utan mer surfar, och SMSar  hans vänner har Tele2. Ni som har en Iphone, vilken leverantör har nioch varför just den  och hur mycket kostar det i mån. Tack för svaret.

• Svar på tråden Iphone 5 för en tonåring
  • Amatullah

Jag har en iPhone 4s med tele2 maxi unlimited, det abonnemanget finns tyvärr inte kvar men jag skulle ändå rekommendera tele2. Tror de har något liknande nu också. Det var alltså fast pris 345kr i månaden och telefonen ingick, gratis samtal, meddelanden och fri surf. Som sagt, tror de har något liknande nu fast mobilen inte ingår i priset.

• Tessa17

Menar du att jag måste betala för Iphone seperat, den ingår inte i abonnemangen?

• Amatullah

Jag tror det, om du ska ha ett fast pris-abonnemang. Men jag är inte säker på vad de har för erbjudanden just nu.

• Kameliadamen

Jag har glocalnet, de använder Telenors master = samma täckning som Telenor.

Abonnemanget kostar 160 kr i månaden och då ingår fri surf, fria SMS och engångskostnad på 0,99 öre per samtal oavsett längd eller operatör.

Men då får du betala telefonen själv.

Svar på tråden Iphone 5 för en tonåring