• hurrkeydurr

Boka hotell med annans kreditkort

Hej! Ska resa till New York om ett tag, men läget är så att jag kommer boka den här resan innan jag fyllt 18 år. Men när jag väl åker på resan så kommer jag vara 18.
    Men när man bokar hotell behöver man ju ett kreditkort för att reservera rummet, och eftersom jag är under 18 kan jag inte skaffa ett än och därmed inte reserva i mitt kort, utan måste använda min mammas.. Undrar om jag kan reservera i hennes kort, men sen när jag kommer ditt använda mitt egna VISA-kort (som jag då kommer ha) för att betala?

• Svar på tråden Boka hotell med annans kreditkort
  • Hejhoppsan

Vissa hotellbokningssidor/hotell tar betalt direkt vid bokningen, så kolla upp det!

• evaoregon

Ja, det funkar.  Enklast brukar det bli om man bokat direkt med hotellet och inte via bokningssidor.

• inze

Jag brukar oftast boka hotellrum via Booking.com och då reggar man ju sitt kreditkort men sedan har de alltid frågat hur man vill betala när man väl kommer till hotellet och då har jag alltid kunnat välja att betala med annat kort. Bokar oftast med kreditkort och betalar sedan med betalkort.

Svar på tråden Boka hotell med annans kreditkort