• Lojtsan

farligt att katten trampar på magen??

Hej alla glada gravida människor ute i landet...Jag har en ganska knäpp fråga, men är ändå lite orolig så därför frågar jag er detta. Är det farligt att min katt ibland står eller trampar på magen? I början vågade jag inte låta dem göra det, men min minsta katt är så social och vill gärna ligga i min famn när jag ligger och tittar på tv. Men efter ultraljudet så har jag inte varit lika försiktig för hon tryckte ju hårdare än vad de gör när de trampar...Men är det farligt???

• Svar på tråden farligt att katten trampar på magen??
  • Barn2

Det tror jag inte. Det beror kanske på hur tung katten är, min är 6,5 kilo, he he, men ändå tror jag inte att det är ngn fara.

• Bea78

Tror inte det är farligt..tänk bara på hur hårt BM på MVC trycker när hon ska känna efter hur lång livmodern vuxit..det kallar jag "trycka hårt". Bebben ligger ju väl skyddad där inne, så du kan mysa på med kissen.

/Bea

• Jossan

kan jag inte tänka mig svärmors katt ligger på min mage ibland och det är en stor kisse det.. däremot fick hon en spark i häcken från min inneboende sist som inte uppskattade henne alls men hon rörde inte en fena för det..
    jag tror nog bebisen säger ifrån

kram J

• Duttelina

Knappast ngn fara! Och kissen måste ju oxå få kel, man får ju inte glömma sina första bebisar bara för att man ska få en till. Gosa på!

• Sussieb

Min katt fortsatte sova på magen så länge han kunde, på slutet så gick det bara inte......

• Phantera

Tro det eller ej, min ena kisse som JÄMT låg på min mage förut ligger aldrig där nu...den har nog märkt att allt inte är "som vanligt"...

Jag tror dock inte det är någon fara heller...så gosa på!! *purr-purr*

• bagheera

*spark i häcken* hahaha!!! skrattar gott åt din kommentar Jossan.

Jag undrade själv i början om det kunde göra nåt att katterna trampar på magen, nu ligger de gärna med huvudet mot magen som om de lyssnar eller tycker att det är mysigt att det rör sig därinne.
    Undra om de känner på sig att jag har blivit 2???

• sorscha

Hej!
    Min kisse bor på magen när jag ligger i soffan. Fast hon är inte så stor en liten cornish Rex tös på 2,7 kg . Hon ligger också vid sidan om magen under täcket när jag ligger på sida och sover.
    Hon är min första bebis så hon måste få vara med

Kram på er
    Linda

• Savannah

Min stora kisse *en av tre* ska alltid ligga på min mage, gärna trampa runt i en kvart innan den lägger sig också, han väger massor, närmare 8 KG och det kan bli rätt tunga tramp ibland, men jag försöker få han att lägga sig ganska snabbt. Som någon sa tidigare, man måste ju ge sina första bäbisar uppmärksamhet också.

• nilam

Jag har en 12-kilos bebis som trampar omkring i bland på min mage så det är nog ingen fara med katten : ) Kram

• lurksmulan

Savannah: Din text hade kunnat vara skriven av mig! Undantaget är att min tjock-kiss är en flicka!
    Våra andra två katter vill hemskt gärna också stå på magen, ena sover på min mage varje natt. Men de väger lite mer normalt så jag känner mig inte orolig. Det är ju bara mysigt med pälskompisarna!

• grodans mamma

Jag har en dvärgpudel på 7 kilo som alttid lägger sig nära eller på magen nu för tiden:)!!!! Jag tror man känner om det skulle bli för hårt, min bebis flyttar runt om det blir obekvämt känns det som!

• Savannah

Lurksmulan : kul att höra, dom e så goa de små liven, fast det blir trångt ibland när man ska sova med tre katter runt sig, och alltid på min sida, alldrig killens. *suck*

• Gumlan

Jag har 3 katter som trampat runt på min mage hela graviditeten och ut kom en välskapt perfekt bebis ändå :) så låt dom trampa på ;)

• lurksmulan

Savannah: Samma här! Fast nu har tjock-katten hittat ett ställe i garderoben så henne slipper jag! Jag tror att min sambo är för varm för att de ska vilja sova hos honom. Men lilla skruttet brukar komma och gosa på morgnarna.... hon är så söt!

• Dotzie

Har en liten marodör dotter som älskar att gosa och då ligger hon oftast på min mage..
    funkar utan problem än så länge.... ;)

Svar på tråden farligt att katten trampar på magen??