• my love

    Lågt S-AMH

    Hej alla barnsugna. Jag vill så gärna att alla ska få känna samma lycka som jag. Jag och min kille hade försökt fått barn i ca 1 år när jag insåg att det kanske inte blir några.Jag gick till gyn för att testa vad som ev var fel och dem tog test på blodet och gjorde en gynekologen.Vid samma tid hade jag läst på nätet att Female Balance hade en crème som heter Progester All som ska hjälpa till att få upp ett värde man bör ha för att bli gravid.Jag skickade efter denna crème och efter ca en månad ringde dem från gyn och berätta om resultatet på proven. Alla värden var bra utom ett som låg på under 0,2 och det S-AMH värdet. Gyn läkaren sa att detta värde var inte ens mätbart och jag hade inga ägg och 0 chans att bli gravid. Det roliga var att jag hade just fått reda på att jag var gravid så det var en snopen gynläkare. Nu är jag i vecka 10 och mår fortfarande bra. Tar fortfarande crèmen för det ska man fram till vecka 12. Hoppas någon ser detta och kan få hjälp.

  • Svar på tråden Lågt S-AMH
  • Blingbling

    Spännande läsning! Väntar besked på mitt AMH-värde i månadsskiftet och det borde kanske inte vara så högt då jag är 42 år. Men till saken hör att jag när jag tog provet var mitt uppe i en andra kur av Munkpeppar, den ska sänka FSH och höja AMH värdet. Sedan har jag haft 4 MF och nu började jag med Progester All strax efter ÄL då jag hört att många fått behålla grav då den ökade dosen av progesteron gör att risk för missfall minskar... Får se om det funkar för mig Grattis till din graviditet och kul att läkaren blev lite snopen!

  • Blingbling

    Tydligen funkar det med Munkpeppar (eller Agnus Castus som det också heter) att sänka AMH-värdet, då den rätar ut det som inte är ok i hormonbalansen i kroppen. Vill du läsa mer om Agnus Castus (och/eller Munkpeppar) så sök på det här inne på Familjeliv - finns några trådar att kolla på. Pepparn finns att köpa i droppform eller tablettform, jag kör själv med droppar då de sägs ge bättre effekt - vilket visat sig stämma på mig. Du hittar Agnus Castus droppar på nätet t.ex Bodystore.

  • intetnyttpåplusfronten
    Blingbling skrev 2013-01-22 17:41:58 följande:
    Tydligen funkar det med Munkpeppar (eller Agnus Castus som det också heter) att sänka AMH-värdet, då den rätar ut det som inte är ok i hormonbalansen i kroppen. Vill du läsa mer om Agnus Castus (och/eller Munkpeppar) så sök på det här inne på Familjeliv - finns några trådar att kolla på. Pepparn finns att köpa i droppform eller tablettform, jag kör själv med droppar då de sägs ge bättre effekt - vilket visat sig stämma på mig. Du hittar Agnus Castus droppar på nätet t.ex Bodystore.
    Sänka AMH värdet vill jag inte! :o
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Blingbling
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 17:45:43 följande:
    Sänka AMH värdet vill jag inte! :o
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se

    Hahaha...näe...det vill inte jag heller...menade så klart HÖJA AMH och sänka FSH - inget annat!!!
  • Blingbling
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-24 12:23:33 följande:
    Hehe ja jag förstod det :) Har beställt munkpeppar nu, droppar, så får vi se om det hjälper :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se

    Håller tummarna för dig! Vissa säger att den bästa effekten inte uppnås förrän man tagit AC förrän i 3 månader, men för mig gav det effekt med en gång och har hört andra det också gått vägen för med en gång ...så det är nog lite individuellt.
  • intetnyttpåplusfronten

    Har nu tagit munkpeppar i tre månader, tyvärr utan resultat :/ 
    Eller ja, jag har ju ingen aning om ifall AMH har höjts eftersom de inte vill testa det igen, men graviditet har jag inte sett röken av. Så nu blir det IVF här, bara mensen kommer nån gång. :) 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Blingbling

    Ok, ja det kanske funkar olika på olika personer...precis som t.ex. Pergotime inte alltid ger effekt för alla. Lycka till med IVF:en i framtiden iaf

  • intetnyttpåplusfronten

    Ja men man griper ju efter halmstrån :) Hellre ha försökt iallafall, annars hade jag säkert undrat om munkpeppar hade funkat på mig :)
    Kan man fortsätta ta munkpeppar under hormonbehandlingen tro eller rubbar det nåt?
    Tack! :) 


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Blingbling
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-21 12:56:47 följande:
    Ja men man griper ju efter halmstrån :) Hellre ha försökt iallafall, annars hade jag säkert undrat om munkpeppar hade funkat på mig :) Kan man fortsätta ta munkpeppar under hormonbehandlingen tro eller rubbar det nåt? Tack! :) 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se

    Har inte koll på det, men har förstått att några tar MP samtidigt som Pergotime iaf.
Svar på tråden Lågt S-AMH