• vitatiger

Bra barnläkare i Göteborg -Astma & allergi?

Vi gick tidigare på Aleris i Göteborg med sonen för hans astma och allergier. Nu finns de inte längre och de hänvisar till lokal vårdcentral. 
    Känner att jag vill ha någon som är inriktad eller kan lite mer om just allergi och astma hos barn och vet nu inte riktigt vart vi ska vända oss.
    Någon som har något tips på en bra barnläkare i Göteborg?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Bra barnläkare i Göteborg -Astma & allergi?
  • eliten

Kolla upp Backa Barnmedicin? Jag tror de är inriktade på det, min son hamnade där pga falsk krupp, min dotter vid misstänkt mjölkallergi och min systerson vid misstänkt allergi och förkylningsastma..

• vitatiger

Tack för ditt svar!
    Vi bor i Torslanda, så jag tror att vi tillhör Biskopsgårdens barnmedicin, där var vi iaf innan vi valde Aleris. Jag var tyvärr inte nöjd med Biskopsgården... men kanske får man söka sig vart man vill så man kan välja Backa? Ni är nöjda där?

• eliten

Ja jag är jättenöjd, min son fick grav läkarskräck efter bemötandet på akuten när han fick krupp men de på Backa var jättebra och mjukade upp honom varje gång tills det gick över, var samma nu sist när de skulle ta blodprov och han var så rädd men hon skämta och sjöng tills han gav med sej.
    De har varit jättenoga med att följa upp barnen och har alltid tid.
    Tror att man har rätt att söka vård vart man vill? Ring och hör med dem!

• vitatiger

Okej, det låter ju väldigt bra Jag ska höra med dom då! Tack!

Svar på tråden Bra barnläkare i Göteborg -Astma & allergi?