• MaMaS

Någon som har tips på BRA förskola i Helsingborg?

Jag och min familj flyttar tillbaka till Helsingborg till våren och vår dotter på då 2 år ska börja på förskola. Detta känns såklart lite nervös. Det känns lite svårare att hitta ett bra ställe när man inte är på plats och kan gå runt och höra sig för lite. Därför undrar jag om det finns någon här som vet några bra förskolor? Gärna runt centrum, men kan även vara lite utanför. Eller om det finns någon förskola man inte ska gå på. 

Tack för hjälpen! 

• Svar på tråden Någon som har tips på BRA förskola i Helsingborg?
  • MaMaS

Finns det inga som bor i Helsingborg med barn på förskola här =(

• liana86

Min äldsta dotter går på Lasarettets förskola / www.planander.se/ Vi är supernöjda. Underbar personal och miljö.  Lillan ska också börja där nästa vecka.

• MaMaS
    liana86 skrev 2013-01-13 16:15:55 följande:
    Min äldsta dotter går på Lasarettets förskola / www.planander.se/ Vi är supernöjda. Underbar personal och miljö.  Lillan ska också börja där nästa vecka.

Stort tack för tipset!! Ska kolla upp dom. 
  • Mags

Jag tänker välja Humlegårdens förskola. Liten och familjär. Ligger i Ramlösa där jag också bor.

• tjofräs

Möllevångens Montessoriförskola! Ligger ganska centralt, på norr. Väldigt väldigt bra personal, små barngrupper, god hemlagad mat och så, naturligtvis, en pedagogik som lyssnar till ungarnas behov.

• MaMaS
    Mags skrev 2013-02-01 15:15:32 följande:
    Jag tänker välja Humlegårdens förskola. Liten och familjär. Ligger i Ramlösa där jag också bor.
    Tack för tips! Ska kolla upp. 
  • MaMaS
    tjofräs skrev 2013-02-01 19:25:06 följande:
    Möllevångens Montessoriförskola! Ligger ganska centralt, på norr. Väldigt väldigt bra personal, små barngrupper, god hemlagad mat och så, naturligtvis, en pedagogik som lyssnar till ungarnas behov.
    Den har jag oxå hört ska vara bra. Tack!
  • MaMaS
    Frida Li skrev 2013-02-04 23:56:00 följande:
    Pinocchios förskola
    Den har jag också hört talas om ska vara bra, tack!
  • Frida Li

Har en väninna som har sin dotter där, o jag har varit där o hälsat på. Hon är jätte nöjd, trevlig personal, litet o mysigt!

• MaMaS
    Frida Li skrev 2013-02-05 19:48:01 följande:
    Vill bara varna dig för lååång kö i hbg
    jaså? Jag har hört att det är ca 4 mån kötid. Här i Gbg är det minst 6 mån så tyckte inte 4 mån lät så mycket =) Men det kanske inte stämmer i verkligheten ;)
  • Frida Li

Det kan vara svårt att få plats där man vill ha plats. Är själv fsk, men i grannkommunen. Ställ upp ditt barn så fort du kan när ni bestämt er:)

• MaMaS
    Frida Li skrev 2013-02-06 23:28:04 följande:
    Det kan vara svårt att få plats där man vill ha plats. Är själv fsk, men i grannkommunen. Ställ upp ditt barn så fort du kan när ni bestämt er:)
    ok, vad bra tack för tipset!
  • MaMaS

Någon som vet något om Hamiltons förskola eller Pålsjö montessoriförskola?

Svar på tråden Någon som har tips på BRA förskola i Helsingborg?