• BlivandeTrebarnsMamma

Hjärtljud vs kön på bebisen ....lite kul :-)

Väntar fjärde barnet i maj och har sedan tidigare tre flickor och alla dessa har under graviditeten haft de "typiska" flickhjärtljuden ...dvs de har varit från 146 och uppåt. Är snart 24 hela veckor och var hos bm och lyssnade på hjärtljuden för första gagn igår och dom låg på 152 ...så jag tänker såklart att det blir en liten tjej till i vår familj Hur har det varit för er,har det stämt att pojkarna haft lägre och flickorna högre hjärtljud?

• Svar på tråden Hjärtljud vs kön på bebisen ....lite kul :-)
  • Höst 76

Hej, väntar mitt fjärde barn och ska kolla könet imorgon. Hjärtljudet ligger på 155 och mina andra tre barn som alla är tjejer har haft högt hjärtljud. Så jag tror att det är en tjej till,

• BlivandeTrebarnsMamma
    Höst 76 skrev 2013-01-10 13:24:30 följande:
    Hej, väntar mitt fjärde barn och ska kolla könet imorgon. Hjärtljudet ligger på 155 och mina andra tre barn som alla är tjejer har haft högt hjärtljud. Så jag tror att det är en tjej till,

Spännande Vi frågade om dom kunde se könet men som ville inte kolla sånt här så det blir att vänta nga veckor till
  • Mary Jo

Nej,flickan lägre och pojken högre. Men hon var alltid lugn i magen och han var alltid tokvild. så det var nog därför.

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • Lycka 89

Sonen hade aldrig under 140 och låg oftast på strax över 150 :)

• Molly1976

När jag väntade sonen hade jag:

145
    135
    130
    130
    135

Nu är jag gravid, men vet inte kön. Har bara kollat hjärtljud en gång än så länge, det var 153.

• milli79

Har haft högre hjärtljud med tjejen. Väntar nu 3e barnet och pojk enligt RUL. Hjärtat låg på 145 sist (har bara kollat en gång).

• Höst 76

Har kollat könet idag och det blir en pojke så det stämde inte med hjärtljudet denna gången.

• DragonWoman

Kul tråd.... väntar nr 3 och minns just nu inte pojkarnas hjärtljud men har för mig att de låg över 155 iaf. Idag lyssnade vi för första gången på dennas och de låg på 146 slag

Marco 001027 Marcus 061112 Bebis bf 130506
Svar på tråden Hjärtljud vs kön på bebisen ....lite kul :-)