Varför blir jag trött av kaffe?
Jag älskar kaffe, men jag blir oftast trött av det. Alla säger man blir pigg av kaffe, men jag är tvärtom. Händer sällan det slår åt andra hållet men ibland blir jag pigg också.
Fler som blir trötta av kaffe?
Jag älskar kaffe, men jag blir oftast trött av det. Alla säger man blir pigg av kaffe, men jag är tvärtom. Händer sällan det slår åt andra hållet men ibland blir jag pigg också.
Fler som blir trötta av kaffe?
Jag kan bli lite trött efter en kopp om jag har druckit den rätt snabbt, efter en måltid. Tror det är för att den är varm och det gör mig sömnig, som en slags placebo. Sen efter en liten stund blir jag pigg
Jag tror att den första effekten av koffein är just trötthet - sedan vänder det och man blir piggare istället!
tack för era teorier
Jag har adhd och blir "trött" av det andra normalt blir pigga av, kaffe, energidrycker m.m har fått svaret att min hjärna är kopplad så helt enkelt även min mormor blir så och efter att jag fått min diagnos och förstått vad den innebär ser jag ju att även mormor har mycket tydlig adhd
Se där... adhd har jag dock inte Snarare add isåfall då jag är väldigt stillsam av mig
Jag blir aldrig pigg av kaffe,jag dricker det för att det är gott. Men den där med att folk inte kan dricka kaffe efter kl 18 på kvällen för att kunna somna förstår jag inte. Jag kan dricka kaffe kl 22 sedan lägga mig 22.30 och somna :)
Fast jag skulle önska ibland att kaffe hade en uppiggande effekt på mig.
ADD är en diagnos för dem som är lugna utåt.
Men jag är nästan säker på att din hjärna har två lägen, fullt ös eller stiltje.
Du har tankar som snurrar hela tiden elr hur?
ADD personer vänder hyperaktiviteten inåt och kan uppfattas som mycket lugna personer.
Jättebra att du hittat en dryck som gör dig trött, sömnproblem brukar vara vanligt förekommande hos personer med ADHD och ADD.
Nikotin, alkohol, vissa droger och kaffe är alla höjare av det dopaminet vi har underskott av.
Min morgon ser ut så här: Vaknar, tar en snus innan jag kommit toaletten men går förbi den förpreppade kaffebryggaren och slår på den. Klar på toa, Concerta, ny snus och 2-3 koppar kaffe, väntar en halvtimme (lugnet kommer) åker till jobbbet, glad och lugn. Dietister kanske har nå´t att säga om denna frukost men den funkar för mig.
Ps det finns koffeinfritt kaffe....men det är ungefär som att simma på land...
Fast jag har alltså inte ADD.....jag är bara en lugn person
Ok jag tog bara fasta på din kommentar, om jag har något så är det i så fall ADD.
Ville eg. bara visa vad som kan vara orsaken inget annat: Diagnoser är läkares och psykiatrikers uppgift.
Jag har ADHD och har väldigt lätt att "feltolka" info..
Jag hoppas att du inte tog illa vid dig...
För att varje kopp kaffe ska alltid ersättas med ett glas vatten, kaffet är i ngen " dricka".så för att du ska få igen vätskan efter en kopp kaffe ska du alltid dricka vatten...
Okej,det är inte så att du dricker för mkt kaffe då. Själv blir jag trött av kaffe om jag dricker för mkt två koppar är Max vad jag dricker annars blir jag seg....
Har läst att det bara är så, vissa personer med en viss gen-variant blir trötta av kaffe.