• Äldre 10 Jan 13:50
    9195 visningar
    7 svar
    7
    9195

    Hur länge vänta efter ett utomkvedshavandeskap?

    Precis hemkommen efter ett utomkvedshavandeskap efter mitt andra IVF-försök (denna gången med hjälp av ICSI) och med resultatet två topp klass 1-ägg. Det ena i frysen och det andra till mig och så med detta som resultat. Fattar inte hur det kunde bli så här. Tacksam de kunde rädda min äggledare men är så ledsen och slutkörd. Någon som haft ett utomkvedshavandeskap efter ett IVF-försök eller utomkvedshavandeskap överhuvudtaget? Hur lång tid behövde ni på er innan ni fysiskt och psykiskt orkade ge er in i barnalstringskarusellen igen? 

  • Svar på tråden Hur länge vänta efter ett utomkvedshavandeskap?
  • Cherrr­y
    Äldre 14 Jan 19:21
    #1

    hej
    jag fick utomkved för 4 veckor sen och fick åka in på akut operation och min äggledare var dom tvugen att ta bort.
    va vårat 5e IVF försök o var så glad över denna graviditet. men det varade ite länge den lyckan tyvärr=(

    jag /vi vill bara börja på en gång men får inte det pga av operationen, måste läka ordentligt först o det kan man ju själv klart förstå ,men man orkar inte vänta men men måste man så måste man
    hoppas vi får börja om 2 månader   vet det i veckan då min IVF klinik ringer om det, annars kommer vi få väva ca 5 månader =( hoppas verkligen inte det.

    fyskisk så mår jag bättre eftersom jag kan röra mig normalt igen men känner lite från op såret.
    psykisk mår jag från o till dåligt kommer o går  visa dagar jätte ledsen andra dagar funkar det mkt bättre.

    vilken klinik går ni på?
    lycka till styrke  kramar     

  • Äldre 14 Jan 19:47
    #2

    Hejsan! Gjorde första IVF i september. Slutade i utomhavandeskap och en bortop äggledare. Helt förstörda vi också, man ställer säg frågan VARFÖR?? Op i november och fick då till svar att två normala menstruationer ska gå innan nytt försök görs. Vi fick två små fina eskimåer till frysen.. Så nu är vi här idag..inväntar ägglossning och som förhoppningsvis kommer i dagarna! Då blir de en tur till RMC! Vet att det är tufft, jobbigt, smärtsamt... ja kan gå på i evigheter men efter ett tag har man samlat kraft, fått ny positiv energi och nytt hopp väcks. Stor styrkekram!

  • Cherrr­y
    Äldre 14 Jan 20:05
    #3

    ja man ställer sig frågan VARFÖR vi, vi som redan kämpar med ivf  varför ska vi råka ut för utomkved oxå?!?=(
    är redan så kämpigt med ivf resan 

    jag har ingen mens alls nu o det är för delen jätte skönt , men vet inte om vi ska ta sprut behandling eller ta nått ägg från frysen vi har några st där. 

    ja man får inte ge upp hoppet men det är tufft i bland väldigt tufft =(  

  • Äldre 14 Jan 20:41
    #4

    Ja.. tufft,  det är bara förnamnet! 

    Kram{#emotions_dlg.flower} 

  • Äldre 25 Feb 16:05
    #5

    Hej Hur har det gått för er?

    Jag OP i torsdags för X. Fick reda på i onsdags att jag var gravid så hade inte riktigt hunnit fatta det.
    Vi skulle precis påbörja vår första IVF och innan jag började med Synarelan tog jag ett test som var negativt. Men läkarna har nu i efterhand sagt att det måste varit fel på det testet. det skulle plussat för jag var i 10 v och hade inte den blekaste! Kände inget. Lite kort stubin men det trodde jag var nässprayen.

    OP i torsdags iaf och tyvärr så fick dom ta bort höger-ÄL 
    Men kanske lika bra för då kan det inte fastna där igen. Läkaren sa att den kunde vara anledningen till att vi hade det svårt. 
    Även om jag kanske inte såhär 4 dagar efter OP är "supersugen" så är jag ju ändå ivrig över att komma igen, vill inte vänta en evighet.

    Men hur har det gått för er?  

    Styrke Kramar till er alla 

  • Äldre 25 Feb 17:05
    #6

    Här ligger allt på is. Har haft ett misslyckat FET efter och nu är våra landstingsfria försök över. Så tillbaks till ruta ett...Gråter Vi har samtal med kliniken den 11 mars, vi väntar tills dess och ser vad vårt beslut blir.

  • kiwii
    Äldre 25 Feb 20:06
    #7

    ska till läkaren på onsdag o se om vi får börja med vårat 6e ivf försök. har inga äggledare kvar tyvärr =( så ivf är våran ända chans

    hur går det för er alla??
    många kramar till er  

Svar på tråden Hur länge vänta efter ett utomkvedshavandeskap?