fraktkostnad på IKEA
en fråga till,nån som vet vad det kostar?fast å andra sidan är det så kul att gå där...
en fråga till,nån som vet vad det kostar?fast å andra sidan är det så kul att gå där...
fraktkostnader:
postleverans* under 20 kg =125 sek
*Postens avgift på 35 sek tillkommer vid postförskott.
Vid leverans med lastbil bestäms frakten utifrån köpsumman.
billeverans: 0-2 700 kr =495 sek
billeverans: 2 701-10 000 sek =695 sek
billeverans: 10 001-15 000 sek =795 sek
billeverans>15 001= 950 sek.
Har för mej att det ligger på runt 500-600, men då får man å andra sidan hur mycket som helst hemkört =)
Det beror på vart du bor och hur långt det är mellan dig och ditt ikea varhuhs. Om du bor i Stockholm tex och vill ha det hemkört så tar det kanske 595 för det och vill du ha det inburet kostar det säkert 200 kronor till. Ikea varuhusen har avtal med någon annan firma som sköter leveranserna. Skulle du bo jättelångt från ett ikae så kan det kosta runt 795. Sen får du köpa väldigt mycket och de bär in det men det finns också vissa gränser som jag inte har koll på men det gäller mer företag som kanske köper 50 skrivbord och stolar, hurtsar m.m.
Nu vet inte jag vilket ikea du ksa handla på och därför an jag inte ge dig exakta priser. De priserna gäller bara om du åker till ikea och handlar och säger till i kassan att du vill ha hemleverans. Annars om du handlar på postorder är det andra regler som gäller och det ska stå i katalogen. Det kommer ju en ny katalog nu om ca en månad tror jag. Vet inte om du kan gå in på ikeas hemsidan och få info om vad varje varuhus tar för hemleverans. Lycka till och är det något mer fråga......hoppas du förstog vad jag skrev ???