• Anonym (orolig)

hjälp jag blir yr och mår illa efter maten

hej alla där ut. 

jag är i vecka 37 efter varje måltid jag äter så mår jag illa och blir trött yr, jag läger mig i en tim men det hjälper ite jag har testat att äta lite men det hjälper inte bara jag tar en frukt blir jag yr,,,

har det hänt nån detta i så fall vad kan det vad för fel ska jag vara orolig 

• Svar på tråden hjälp jag blir yr och mår illa efter maten
  • Claudia gbg

Antagligen blodtrycksfall. Hade det hela grav. Inte farligt alls, bara obehagligt. Vila, skölj handlederna i kallt vatten och ät lakrits - det höjer blodtrycket. Är man lång och smal så är risken för lågt blodtryck ännu större.

• Anonym

Det är jättevanligt i slutet av grav. Så hade jag det med. Ät mindre portioner och tillåt dig att vila efter maten.

• Anonym (hm)
    Anonym (orolig) skrev 2013-01-10 19:04:31 följande:
    hej alla där ut. 

jag är i vecka 37 efter varje måltid jag äter så mår jag illa och blir trött yr, jag läger mig i en tim men det hjälper ite jag har testat att äta lite men det hjälper inte bara jag tar en frukt blir jag yr,,,

har det hänt nån detta i så fall vad kan det vad för fel ska jag vara orolig 
    hur ofta äter du? dricker du tillräckligt? prova att äta oftare men halvera portionerna..?
Svar på tråden hjälp jag blir yr och mår illa efter maten