• Svar på tråden Begagnad tv, dyr eller inte?
  • vll

Verkar lite dyrt med tanke på att en 42 tum "Andersson" (42 tum, LED, 720p HD-Ready) kostar 2490 kr enligt "Pricerunner".

• Gotlandsunge

Det är jag som vill köpa den, den ligger ute till salu på en facebooksida.
    Försöker hitta pris-historik på prisjakt.nu, men hittar inget.  

• Gotlandsunge

Det kändes som att det var det, så jag bjöd 1 000 kronor. Då skrev säljaren "glöm det", så då tänkte jag att den kanske att det var en dyr tv.

vll, tack ska kolla upp det :) Är så sugen på en platt-tv bara. Ha en gamal tjock-tv med dålig bild. 

• viseversa

Men påpeka då att du sett vad samma tv kostar ny. Så ingen annan blir lurad.

• Gotlandsunge

Tack för era svar. Det blir nog en ny tv så småningom istället.
    Känns sådär med att den är 3 år också... 

• clembke

Jag skulle hellre köpa en ny med billigt märke än en beg tv. Skulle aldrig ge 2000 kr för en tv som ändå är så pass gammal. :)

• inze

Den du tittade på verkar ha varit nere på ca 7000 kr vid årsskiftet 2008/2009 (enl statistiken på Prisjakt). Men priset på TV apparater har ju sjunkit väldigt mycket sedan dess så jag tror inte den som säljer kan tänka ett dugg på vad den kostade ny.

Jag skulle inte heller köpa en flera år gammal TV för 2000 kr. Jag har för mig att jag sett en 40-42 tums TV för ca 2000 kr nån gång nu under mellandagarna. Tror också att om du gärna vill ha en ny TV så kolla hur bilden och ljudet är på en du kan tänkas ha råd med är i butik innan köp och tycker du det är OK så räcker väl det så länge. Visst det finns TV apparater som kostar betydligt mer men det betyder ju inte att man inte kan titta på en billigare och vara nöjd med den. 

Svar på tråden Begagnad tv, dyr eller inte?