• jojiju

Nattpass??

Hej, Hur löser ni ev. Nattpass hemma? Delar ni på vem som går upp och matar eller vyssar? Hos oss går jag alltid upp på veckan då min man jobbar, men vår dotter sover inga långa stunder på dagen så jag kan inte vila då. ( oftast är det bara att mata på natten ) är det för mkt begärt att mannen oxå kan gå upp på natten? :)

• Svar på tråden Nattpass??
  • Natulcien

Om han inte har ett extremt krävande jobb så är det klart att han kan gå upp på natten även han.

Vår son var inte så mycket vaken på natten, så det var inte något problem hos oss. Men hade han varit vaken mycket så hade vi självklart delat på det. Båda måste ju orka med vardagen.

• SylvieC

Vår son på snart 9 månader har periodvis vaknat väldigt mycket på nätterna och jag har tagit alla nätter själv (även fast både min man och jag var hemma båda två de fyra första månaderna). I början var det ju amning som gällde vid varje uppvak men nu ammar han 1-2 ggr/natt.

• mteriksson

För mig så är det naturligt att den som,är ledig går upp. Kan inte din man ta helgerna? Eller passa efter jobbet så att du kan ta en powenapp?

Svar på tråden Nattpass??