• Kesse88

väska till paraplyvagn när man flyger, ja eller nej?

Jag och min familj ska till Gran canaria nu i början av februari. Jag funderar lite på hur man ska göra med vagnen, är rädd att den går sönder när vi checkar in den och funderar på om man ska köpa en skyddsväska till den, men min sambo tror det är väldigt onödigt. Vad har ni för erfarenhet? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden väska till paraplyvagn när man flyger, ja eller nej?
  • älskarlivet81

När vi flög till usa och hade med oss en sulky så fick vi ha med den ända fram till gaten och sen fick vi den när vi steg av planet..

När vi flög inom Sverige med vår "stora" vagn så checkade vi in den, men hade bara plast runt. Suffletten blev sned av det och vi fick byta tyg på hela vagnen (sas stod för kostnaden).

• straw2008

Till vår zapp följde det med en tunnare bag, var ovärdelig för oss !! den har bärhandtag så man kan bära den på ryggen osv. Samt att just paraplyvagnar riskerar att fastna i varandra osv vid bagagehandteringen. Skulle dock aldrig köpa en sån där större fodrar om det inte var en vagn i 10 000 kr klassen.

I kinamockaskogen.....
  • ELLEoClara

Köpte en billig sulky på blocket, checkade in den UTAN ens plastpåse.

Gick kanon, det enda var att klistret från incheckningstagen var svårt att få bort.

Min dotter var 3 år så vi var inte beroende av vagnen om den inte skulle hålla.

• Vaniljkex

Vi har anvant skyddsvaska, mest for att vagnen inte ska ga sonder pa utresan, det ar ju lite trist om den har tappat ett hjul t ex sa att den inte gar att anvanda alls. Har for mig att vaskan till paraplyvagnen kostade motsvarande 175 kr, men BA lyckades ha sonder en plastgrej pa vagnen trots vaskan en gang, de tappade nog vagnen, sa helt saker ar man anda inte. Till buggan har vi deras egen vaska, och den ger ett jattebra skydd, men ar gigantisk, sa den flyger vi inte med langre. 

• petra11

Ja om ni är rädda om vagnen så skydda den! Behöver ju inte vara en väska, linda om i nån tjock filt och sen sopsäck med tejp runt, det skulle nog funka det med. Fast då måste ni ju checka in den med väskorna. På vissa flygplatser kan man ta med den till planet och då hanteras den nog rätt varsamt..

• petra11

Fast när vi har åkt charter så har jag tagit med en gammal vagn som jag inte har brytt mig om att skydda. Men då har sonen varit så stor så att det inte har varit nån katastrof om den gått helt sönder och vi fått låna nån annan istället...

• Kesse88

Ska köra med filt och platssäck som petra11 föreslog tror jag faktiskt. Känns som det blir billigast och säkrast. Skyddsplastpåsen man kan köpa på arlanda känns ju inte som att den skyddar mot eventuella stötar direkt. 

Det är skönt om den håller på resan iaf, men på vägen hem är det inte hela världen om den skulle paja... 

Svar på tråden väska till paraplyvagn när man flyger, ja eller nej?