• Anonym (???)

EV

Om man har EV, vilka skyldigheter gentemot UG-föräldern har man då?
    Förökt läsa mig till det men fattar inte riktigt så tänkte om det finns någon som kan förklara för mig? :)

Vet att man ska informera om saker som är viktiga för barnets välbefinnande så som sjukdomar, mediciner etc. men är det mer jag missat?

(Fick EV för ett litet tag sen, hade GV innan så skillnaden där mer än att jag ska bestämma skola/dagis saker, vård etc. vet jag inte)

• Svar på tråden EV
  • SupersurasunkSara

Du ska informera den andra föräldern om det som är av vikt, dvs om barnet får mediciner som inte ska tas under den andres umgänge behöver du inte informera om det.

Det är ganska godtyckligt alltså. Information från skolor etc behöver du alltså eg inte informera om om jag har förstått saken rätt.

Sen kan man ju tycka att det moraliskt rätta är att informera om barnet har trillat och slagit sig etc, men man måste alltså inte om det inte påverkar den andres umgänge på något sätt.  

• Anonym (???)

Tack för bra svar :)

Okej men då har jag förstått rätt typ...

Sen är det ju självklart att jag kommer informera mamman om BVC-tider, föräldrasamtal etc.för att jag vill att hon ska vara delaktig i det i den mån som går.

• SupersurasunkSara
    Anonym (???) skrev 2013-01-11 13:46:17 följande:
    Tack för bra svar :)

Okej men då har jag förstått rätt typ...

Sen är det ju självklart att jag kommer informera mamman om BVC-tider, föräldrasamtal etc.för att jag vill att hon ska vara delaktig i det i den mån som går.
    Ju mer överens man är desto bättre är det ju.
  • Anonym (???)

Sant.
    Och hoppas att vi i framtiden kan ha GV igen(men just nu så går det inte, skola/dagis ha valt att ha separata f-samtal då det tenderar att spåra ut och VC/BVC har sagt att bara en får följa med på tider då det annars också spårar ur)

• SupersurasunkSara
    Anonym (???) skrev 2013-01-11 14:44:37 följande:
    Sant.
    Och hoppas att vi i framtiden kan ha GV igen(men just nu så går det inte, skola/dagis ha valt att ha separata f-samtal då det tenderar att spåra ut och VC/BVC har sagt att bara en får följa med på tider då det annars också spårar ur)
    Ja det ska ju utgå från barnets bästa och barnets bästa är aldrig att se föräldrarna osams.
Svar på tråden EV