• Anonym

Hur viktigt är det att ha något att se fram emot?

Befinner mig i en rejäl och deppig svacka. Lever ett stilla liv med obefintligt socialt liv. Kom idag till insikt att jag har ingenting att se fram emot i livet, som jag är medveten om. Finns inget som väntar eller som jag kan längta till, men jag funderar över kanske nedstämdheten skulle kunna lätta lite om jag såg till att ha mer i livet att se fram emot. Vad tror ni? Hur viktigt är det för välbefinnandet att ha något att se fram emot?

• Svar på tråden Hur viktigt är det att ha något att se fram emot?
  • Anonym

Jätteviktigt. Jag har alltid saker jag ser fram emot. Bokar resor, träffar och annat. Jag jobbar aktivt för min karriär och för att ha ett trevligt hem mm. Jag har en hobby som jag gillar och ser fram emot att göra.

Hade jag inget att se fram emot skulle det vara som att dra ner en gardin över hela livet. Mörkt och trist.

• Djurvän

Jag känner precis likadant, har inget att se fram emot sitter ensam osv Jag känner mig knappt levande längre.

• CER

Det är A-O skulle jag säga.. superviktigt Men det är lika viktigt att du trivs med nuet.

vad gör du just nu? Tycker du om din dagliga situation? Trivs du med ditt arbete, dina vänner? osv.

Vad tycker du om att göra? resa? aktiviteter?  

• Myling

Man behöver väl inte ha några stora saker att se fram emot, men jag tror att något litet är bra.

Jag ser fram emot att åka hem efter jobbet och få träffa min sambo och dotter igen! Och jag ser fram emot att det ska bli helg! Jag ser fram emot att städa upp lite hemma. Och att det ska bli tårta på jobbet om en halvtimme!

Svar på tråden Hur viktigt är det att ha något att se fram emot?