Pinsam fråga om avföring
hej, min avföring har börjat lukta typ järn.... Börjat fundera på vad det kan bero på....Någon som känner igen sig?
hej, min avföring har börjat lukta typ järn.... Börjat fundera på vad det kan bero på....Någon som känner igen sig?
Att du ätit mycket järnrik mat? Eller äter du järntillskott?
Blod i avföringen? Är den svartare än normalt? Kan vara levrat blod.
Äter inga järntabbletter. Ingen konstig färg. Kan det vara blod utan att det syns? Bara för att det luktar järn?
Ja, blodet syns inte om det är gammalt blod från längre upp i tarmen. Blod smakar ju iaf järn, så det kanske kan lukta järn också?
Vaddå ska hon smaka på bajset eller!?
Oj, det lät ju inte bra :(
Ignorera det förra jag skrev...läste för snabbt...eheh.
Nä, man kan gå till läkaren och lämna ett prov så utreder de sånt där. Ingen fara på taket.
Med andra ord ingen som känner igen sig? Inte alltså normalt att lukta så....
Ingen? ;(
Inte jämt.... Tror jag iaf.... Men om det skulle vs pga blod borde man inte se nåt konstigt oxå?
Blod i avföringen kan visserligen vara dolt men jag tror inte du behöver oroa dig om du inte har några andra symptom än den förändrade doften. Ring 1177 och hör för säkerhets skull om du bör boka en tid på vårdcentralen och fundera på vad du ätit. Jag trodde till exempel att jag hade blod i avföringen eftersom den var rödstrimmig men det visade sig vara paprikabitar!
Kolla med läkare..
Har du inga andra symtom än att avföringen luktar järn? För i såfall kan det tyda på en sjukdom, annars är det helt enkelt så att du fått i dig mycket järn bara.. för det finns ingen sjukdom där detta är enda symtomet. men boka tid hos VC om du är orolig..