• Anonym (LL)

Munkpeppar trots regelbunden mens????

Har ju hört att munkpeppar ska vara bra då man vill bli gravid. Det sägs ju att den är bra vid oregelbunden mens mm. Saken hör till den att jag har regelbunden mens samt att jag alltid känner av då jag har äl då jag får värk. Men kan man trots detta ta munkpepparn för att boosta fertiliteten ?  Vill ju inte få problem då jag nu har regelbunden mens och äl.  Nån som provat ?

• Svar på tråden Munkpeppar trots regelbunden mens????
  • Anonym (Lu)

Har precis beställt munkpeppar och jag har också regelbunden mens, dock har den blivit längre efter mina 2 barn. Tidigare var den 25-28 dagar men nu är den ca 29-34 dagar.

Har läst att den kan förkorta cykler och hjälpa till att bli gravid så hoppas på denna gången!

• Pimpinellan

Jag gör så och det ger bättre och tydligare äl och för det mesta kortare cykler. Ska man ta munkpeppar mot pms får man inte planera att bli gravid för då får man inte ta det efter äl. Och jag har världens värsta pms just nu så bara före äl funkar munkpeppar inte mot pms!

• Anonym (LL)

Tack för era svar!  Då ska jag ta munkpeppar nästa månad om jag inte lyckas få ett plus nu.

Har redan dropparna hemma men vågade som sagt inte börja ta dom förens jag hört mig för att det går bra att ta dom trots regelbunden mens och äl. Men det verkar ju inte vara några problem med det =)  

• Tumpa

Hej vart  har du köpt munkpeppar i droppform? Hur har det funkat för dig har det gått bra

• kexet92

antagligen smakar tabletterna bättre. dropparna smakar riktigt hemskt och har läst fler som blivit dålig i magen av dem (även jag) men hoppas de har bra effekt iaf. :) Om man blandar det med te smakar det inte så illa iaf. :)

• Anonym (*)

Testa att ha oskyddat sex istället. Enligt en säker källa är det det bästa sättet att bli gravid.

• Anonym (yes!)

Blev gravid med munkpeppar. Tog det också som "fertilitetsboost" i första hälften av månaden, fram till ÄL ungefär. Blev gravid andra månaden med dem.

Svar på tråden Munkpeppar trots regelbunden mens????