• kantele

Vilken vecka är jag i, egentligen?

Hej! Jag är lite förvirrad.
    Första ultraljudet vi var pà var med en läkare som var riktigt dàlig, han förklarade inget och när vi gick ut hade vi inte fattat nàt, var helt förvirrade.  Han räknade dà ut att jag skulle ha BF 1 maj 2013 och att jag blivit gravid 5.8 2012, min sista mens startade  11.7 2012. Om jag gàr enligt hans beräkningar sà skulle jag nu vara i vecka 25, men dà jag lägger in uppgifterna här pà FLs kalender t.ex (om jag t.ex skriver in sista mens datum) sà kommer det att jag skulle vara i vecka 27, vilket betyder att jag skulle ha BF i mitten av april!
    ska till min BM nästa vecka sà dà ska jag fràga henne om detta verkligen stämmer, men vad tycker ni, som kanske förstàr bättre, NÄR har jag BF egentligen? första läkarens utlàtande litar jag inte pà sà mycket. (har nu bytt)

• Svar på tråden Vilken vecka är jag i, egentligen?
  • jmynt

om första ul var väldigt tidigt kan det ju vara svårt att veta exakt då kan det skilja ett par veckor men vis rul ska de ju kunna säga mer exakt. När jag var i v9 enligt sm så tyckte läkaren att jag var i v6+3 men vi har valt att inte bry oss om det för om läkaren skulle haft rätt så hade jag ju plussat vid äl och det går ju inte. Lycka till och hoppas du får klarhet snart.

• DexX

Ultraljud gör man för bl.a. Fastställa längden på en grav. Så även om man vet sin sista mens är de Uötraljudet man ska gå efter. Så du har bf 1 maj! Sen kan alltid Uötraljud sedda med nån vecka, men de säkraste bf datumet är de man får efter RUL .

• DexX

När de tex gäller igångsättning för överburenhet så är de RUL dem utgår ifrån.

Svar på tråden Vilken vecka är jag i, egentligen?