• Anonym (Sofie)

Smärta/klåda/sveda i underlivet

Har under de senaste dagarna fått otroligt jobbiga besvär i mitt underliv. Det började under de två sista mensdagarna med att det började svida runt slidöppningen. Sedan spred det sig upp mot klitoris och de inre blygdläpparna. Det kliar och svider riktigt ordentligt och när jag ska kissa svider det så mkt att smärtan nästan är outhärdlig. Har nu ungefär dag 4-5 fått vita blåsor på de yttre blygdläpparna. Har måttliga flytningar som först var tunna och vita men som nu börjar bli lite gulaktiga. Det svider och kliar inte så mkt längre men det gör otroligt ont och jag har svårt att gå och sitta. Det gör ont främst på de yttre blygdläpparna där de vita blåsorna, mycket lika finnar, sitter samt vid klitoris som börjat bli ljusare. Skulle vara väldigt tacksam för lite funderingar kring vad det kan vara osv. Har tidigare haft svampinfektioner och det kändes precis likadant i början men det är mycket värre den här gången. Jag har ett aktivt sexliv med min partner och tar p-piller. Min partner är testad för klamydia osv och är ej smittad med något sådant. Han har dock munherpes men har inte haft några stora utslag vid oralsex. Känns dock som att det har gått lite för fort för att vara Herpes då det endast gått 8 dagar sen senaste samlaget då han hade ett litet sår långt in i munnen. Jag har bara haft två sexpartners och jag är 100 procent säker på att den första var helt fri från könssjukdomar. Min nuvarande är som sagt testad och har inte påvisat några symptom för något.
    Snälla hjälp.

• Svar på tråden Smärta/klåda/sveda i underlivet
  • SuzR

Troligtvis herpes. Jag hade liknande och det gjorde skitont! Gå till läkare och få antibiotika! Jag fick det av en kille som oxå hade herpes men missade att informera mig om den biten....

• Anonym (med)

Jag har haft svamp ett par gånger, och lla gånger har det kommit över en dag och sen har jag knappt kunnat gå. Har även fått vita prickar, men hade väl inte berskrivit dem som finnar? Mer rött och torrt och sen kom vita tjocka prickar. Om du är osäker på vad det är - gå till läkare.

Svar på tråden Smärta/klåda/sveda i underlivet