• CT11

Grop i ryggslutet på min 5 veckors, någon som har erfarenhet av liknande?

Hej,
    Idag vid blöjbyte upptäckte jag att min lilla tjej har en grop precis vid ryggslutet, mellan skinkorna ovanför anus. Gropen ser ut som en liten skålformation i huden.. Läser på nätet och blir orolig... Är det bråck? Komplikationer? Någon som har erfarenhet? 

• Svar på tråden Grop i ryggslutet på min 5 veckors, någon som har erfarenhet av liknande?
  • Flickan och kråkan

Vet inte exakt var eller hur gropen ser ut på din dotter, men min yngsta pojke har en liten grop ungefär 1,5-2 cm ovanför anus upp mot ryggslutet. Den är liten i diameter, ett par millimeter bara. Han blir 4 år i slutet av april. Inget som någon sköterska eller läkare reagerat på. 

• TessaLove

Det hade jag också när jag var barn. Svårt att säga om den är kvar...känner inte för att kolla nu
    Dock har det aldrig fått nån uppmärksamhet eller varit något problem för den delen.

• Kya

Min son hade det också. Det är en fistel. Bra är om du har en läkare att kolla så den har ett slut. Annars kan det läka ryggmärgsvätska därifrån. Är det en stängd fistel så är det inga problem. :)

The road to hell is paved with good intentions.
  • Noicka

Hej! Jobbar som barnmorska på förlossningen och är det den lilla grop precis mellan ryggen och där skinkorna börjar så har alla nyfödda den! Den är mer eller mindre uttalad och vi kontrollerar den alltid då botten kan vara svår att se, just för risken att det skulle vara en fistel. Ser du botten på den och den är hudklädd så kan du vara lugn, helt normalt!

• Cazza

Ett försök till missbildning som inte lyckats sa vår barnläkare om dottern som har likadant

Svar på tråden Grop i ryggslutet på min 5 veckors, någon som har erfarenhet av liknande?