Kamomillte vid magkatarr?
Har läst att kamomillte kan verka kramplösande och bra för magen. Undrar om man kan ta det vid magkatarr? Eller retar det magen tror ni?
Har läst att kamomillte kan verka kramplösande och bra för magen. Undrar om man kan ta det vid magkatarr? Eller retar det magen tror ni?
Ser att detta är en gammal tråd men jag tänker att jag svarar ändå eftersom jag vet hur jävligt det kan vara med magkatarr. Kamomillte är verkligen toppen mot magkatarr! När min magkatarr var som värst så hade jag så ont att jag var tvungen att åka in till akuten på grund av smärtan, då hade jag provat både Gaviscon och Omeprazol utan resultat. De nästkommande gångerna jag fick en attack så provade jag kamomillte med honung och smärtan gick över nästan på en gång. De två första gångerna så tänkte jag att det var läkemedlen som hade kickat in och att det var därför smärtan försvann, men när jag den tredje gången tog teet innan läkemedlen och fick samma effekt så förstod jag hur grymt bra det är för magen! Så om du fortfarande har perioder med magkatarr så prova att ta en kopp te så fort du känner symptom.