• Talin

Fosterrörelser?

Hur många veckor hade ni gått då ni kände första fosterrörelsen vid första barnet?

Jag har väntat och väntat men tänkt att det kommer nog tidigast 20e veckan... Så plötsligt igår kväll, kände jag små bubbelliknande känslor i magen, som inte var gaser... Idag har jag känt det mer eller mindre hela dagen. Då verkar det ju vara en livlig liten en som rör sig mer eller mindre hela tiden.

Jag är i 18 veckan nu, kan detta vara fosterrörelser???

• Svar på tråden Fosterrörelser?
  • kiriaki

Jag kande ordentligt forsta gangen i v. 18 (17+nagon dag), innan dess hade jag kant nagot men visste inte om det var bebisen eller gaser i magen haha :) Kan tillagga att min lille skrutt lag och sparkade inat sa enda gangerna jag kande honom rora sig sa gjorde han i princip kullerbyttor Ar i v. 25 nu och forra veckan kunde jag SE honom sparka aven pa utsidan, sa jakla haftigt Forsta barnet kan jag tillagga, moderkakan i bakvagg :)

• Deo volente

Ja det är vanligt att det börjar lite försiktiga rörelser i den veckan. Jag är i v 21 och känner nu tydligt men ännu inga hårda sparkar, det är mitt tredje barn. Förra kände jag tydligare vid den här veckan.

• Maddi

Jag kände riktiga sparkar i vecka 22. Innan dess kunde jag inte säga om det var barnet eller inte, men en morgon när jag låg i sängen kände jag 3 sparkar på samma ställe.

Sen beror det ju på hur barnet ligger, det kan ju vara vänt inåt. Och sen beror det ju på vart du har moderkakan.  

• Karpalo

Kände första rörelserna v. 18+0, var som små tryck/dunk tre gånger. Sedan dess har det återkommit nu som då, mest om jag sitter i en viss ställning eller ligger (v. 18+6 idag).

• Vivvi12

Kände första gången i v 16, kändes som om nån drog med ett finger på insidan... Undrade såklart om det verkligen var den lille men samma känsla kom tillbaka några dagar senare och sen regelbundet, starkare för varje gång! :)

• cattus

kände i ca v. 17 att det kunde "killa" i ljumskarna då jag satt upp. Bara små försiktiga "fladder".

• mumintrollet

Jag kände v 15+3 med sonen. Kändes som en fjäril som sprallade till. Denna gången kände jag vid samma tidpunkt 15+4 fast mer som en minifot som tryckte ifrån!

• Ztella

Kände första rörelserna v.17+2, och riktiga sparkar v.20+1

Svar på tråden Fosterrörelser?