• Anonym

Hallonbladste.. vad hade det för effekt på dig?

Hallonbladste.. vad hade det för effekt på dig?
    Hur mycket drack du och hur länge?

Drog livmodern ihop sig bra efter förlossningen? Blödde du lite efteråt?

Många säger även att det kan snabba på graviditeten och göra så bebisen föds tidigare..? Det är jag dock tveksam till, men skulle ändå vilja höra din åsikt om det..

• Svar på tråden Hallonbladste.. vad hade det för effekt på dig?
  • Anonym

Började dricka i vecka 37.. lite tidigt egentligen.

Vecka 37+6 föddes dottern.

• Ninja05

Oj skulle inte vara anonym!

• Ninja05

Och jag mådde helt fantastiskt efter. Blödde knappt något och hade inte ont alls...

• Ninja05
    Anonym skrev 2013-01-11 21:02:53 följande:
    Började dricka i vecka 37.. lite tidigt egentligen.

Vecka 37+6 föddes dottern.
    Men gud är ju helt vimsig. Började dricka vecka 36 och hon föddes v 36-6!
  • Cogito ergo sum

Började i vecka 36..fick 3 hinnsvepningar, en igångsättning  slutade med snitt och blödde rejält ändå. Kom i vecka 38.

• Aljoro

Jag började dricka hallonbladste som en galning i vecka 37, men det hände inget alls. Drack det enda fram till min igångsättning som var 14 dagar efter bf. Jag blödde mycket och länge efter förlossningen. Jag fortsatte iaf att dricka teet efter förlossning eftersom jag läste någonstans att det ska vara bra för mjölkproduktionen. O mjölk hade jag, som en kossa ungefär :).

• Anonym (Tyvärr)

Började runt v36 någongång och gick över 6 dagar innan det började och +1 innan hon var ute men min livmoder drog inte ihop sig alls.
    Hade 3 olika dropp och fick säkert 7 olika piller, Forsade blod och de hade svårt att få det att sluta, förlorade över 2 liter blod så för mig funkade det inte Rynkar på näsan 

• Sisko

Hann dricka de i flera veckor innan och jag kan säga med mina 4 graviditeter och att jag drack det på den sista nu så har blödningarna mina varit minimala efteråt, då menar jag minimala om jag jämnför med de föregående... 
    Så, livmodern drog ihop sig snabbt! 

• Anonym

Okej lika olika för er då.. Jag har druckit 1 mugg/dag i en vecka nu.. går in i v.38 imorgon...

• ama

Började dricka i v36 och v39+0 föddes min dotter, jag blödde knappt, som en vanlig mens ca. Personalen på förlossningen sa till mig att det var jättebra att jag hade druckit det, inte bara för att man inte ska gå över tiden utan också för blödningen och att det ska vara bra för mjölproduktionen :)

I hälsobutiken här var jag bor hade dom inte rent hallonbladste i lösvikt, jag fick köpa tepåsar och det var 50% hallonbladste. Jag drack 4 koppar om dagen

• Anonym
    ama skrev 2013-01-11 21:29:05 följande:
    Började dricka i v36 och v39+0 föddes min dotter, jag blödde knappt, som en vanlig mens ca. Personalen på förlossningen sa till mig att det var jättebra att jag hade druckit det, inte bara för att man inte ska gå över tiden utan också för blödningen och att det ska vara bra för mjölproduktionen :)

I hälsobutiken här var jag bor hade dom inte rent hallonbladste i lösvikt, jag fick köpa tepåsar och det var 50% hallonbladste. Jag drack 4 koppar om dagen

Okej det är nog samma som jag har.. har också tepåsar.. drack du stora koppar?
  • iser

Jag började dricka hallonbladste i vecka 36. Flera koppar om dagen men barn nr 2. Jag var säker på att han skulle komma runt vecka 38. Icke sa nicke. Han kom en dag efter storasyster bf -1. Jag fick kraftiga sammandragningar på natten av det. Förlossningen gick på 3 1/2 h och startade med vatten men jag blödde länge efteråt. Närmare 9 veckor. jag tror inte teet hade någon positiv inverkan.

• ama
    Ja stora koppar :) Större än den vanliga kaffekoppen på ikea
Svar på tråden Hallonbladste.. vad hade det för effekt på dig?