• Anonym (Weekend Man)

Tips för erotisk weekend

Det finns ju gott om hotell som erbjuder romantiska weekendpaket. Svårare är det för oss som ser fram emot en helg med kärestan där man kan krydda sexlivet lite extra. Jag hoppas med denna tråd att vi kan tipsa varandra om "erotiska weekend"-möjligheter.

Min önskan är att nivån ligger på "det lilla extra" jämfört med vad som kan tänkas ske hemma, utan att gå till extremer som swingklubbar och annat - det är fortfarande en helg på tu man hand jag har i åtanke. Ett typexempel på "rätt" nivå är t.ex. hotell som erbjuder en love swing på rummet!

I mitt sökande har jag inte hittat mycket av detta i Sverige, men avser försöka tipsa om lite saker utomlands nedan.

• Svar på tråden Tips för erotisk weekend
  • Anonym (Weekend Man)

Det praktiskt taget enda jag hittat i denna väg i Sverige är Venusgården som drivs av erotikpedagogen Ylva Franzén. Redan där någon stans blir man orolig om det är over the top. Love swing på rummet!

(Har ej besökt) 

• Anonym (Weekend Man)

På den engelska landsbygden finns en typisk engelsk stuga utrustad med bland annat en love swing: www.eroticbreak.co.uk/

Verkar väldigt mysigt och trevligt - men hur lätt är det att som svensk ta sig dit???

(Har ej besökt) 

• Anonym (Weekend Man)

På Hotel de Vie finns i vissa rum en love swing att plocka fram från under sängen för den hugade
    hoteldevie.com/leisure/rooms/index.html 

Tycks ligga ca 1 h resa från London. 

(Har ej besökt) 

• Anonym (Weekend Man)

På en del Hotel Acta i Barcelona - såsom Hotel Acta Mimic eller Hotel Acta BCN 40 erbjuds inte bara romantiska rum som sägs lämpade för erotiska upplevelser, utan det tycks även gå att beställa till något "erotic pack". Vad det innebär i praktiken är oklart.

(Har ej besökt) 

• Anonym

Tråkigt att ingen nappar på din tråd. Är själv ute efter ngt liknande med min fruga, vi behöver verkligen få barnvakt och bara komma iväg på något riktigt upplyftande, romanitiskt och naturligtvis riktigt sexigt.

Jag kollar mest efter nåt bra spa-ställe, vill helst hitta ngt bra i västsverige.

• Jovial73

Ähh, överaska tjejen med en erotisk Love Swing weekend på hemmaplan istället Solig Du kan ju sätta upp gungan där takkronan normalt hänger Flört 

• Dawwe1974

För ett par år sen bokade jag hotell i Danmark, där vi gjorde besök på erotikmässa. Det blev en underbar weekend med massor av sex.

• Dawwe1974

För ett par år sen bokade jag hotell i Danmark, där vi gjorde besök på erotikmässa. Det blev en underbar weekend med massor av sex.

• Anonym
    Jovial73 skrev 2013-01-13 00:18:57 följande:
    Ähh, överaska tjejen med en erotisk Love Swing weekend på hemmaplan istället Solig Du kan ju sätta upp gungan där takkronan normalt hänger Flört 
    Lika stor blir överraskningen när taket brister och någon av er faller handlöst.

Krokar för taklampor är INTE dimensionerade för det. Du behöver en rejäl skruv. Behärskar du inte grundläggande byggteknik föreslår jag att du tar hjälp. Det behöver ju inte vara en "love swing" du ska sätta upp, utan en mysig takhängd gungstol. Har snickaren andra tankar är det ju naturligtvis hans/hennes snuksiga fantasi.

Annars vore det något att läsa om i lokaltidningen ...
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-12 23:38:47 följande:
    Tråkigt att ingen nappar på din tråd. Är själv ute efter ngt liknande med min fruga, vi behöver verkligen få barnvakt och bara komma iväg på något riktigt upplyftande, romanitiskt och naturligtvis riktigt sexigt.

Jag kollar mest efter nåt bra spa-ställe, vill helst hitta ngt bra i västsverige.
    Har inga tips på ställen som har det erotiska lilla extra, men Asia Spa i Varberg gillar jag som spa. Det ligger en erotikbutik i samma kvarter. G-punkten eller något liknande namn.
  • Jovial73
    Anonym skrev 2013-01-13 06:14:05 följande:
    Krokar för taklampor är INTE dimensionerade för det.

Ja, det är en helt korrekt iaktagelse Flört även om jag inte tror att någon skulle få för sig att följa mitt råd till punkt och pricka {#emotions_dlg.djavulsk}Solig
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-12 23:38:47 följande:
    Tråkigt att ingen nappar på din tråd. Är själv ute efter ngt liknande med min fruga, vi behöver verkligen få barnvakt och bara komma iväg på något riktigt upplyftande, romanitiskt och naturligtvis riktigt sexigt. Jag kollar mest efter nåt bra spa-ställe, vill helst hitta ngt bra i västsverige.

Riktigt bra spa finns i tyskland. Sverige är ett spa uland
  • Anonym
    Anonym (Weekend Man) skrev 2013-01-11 22:55:19 följande:
    Det finns ju gott om hotell som erbjuder romantiska weekendpaket. Svårare är det för oss som ser fram emot en helg med kärestan där man kan krydda sexlivet lite extra. Jag hoppas med denna tråd att vi kan tipsa varandra om "erotiska weekend"-möjligheter. Min önskan är att nivån ligger på "det lilla extra" jämfört med vad som kan tänkas ske hemma, utan att gå till extremer som swingklubbar och annat - det är fortfarande en helg på tu man hand jag har i åtanke. Ett typexempel på "rätt" nivå är t.ex. hotell som erbjuder en love swing på rummet! I mitt sökande har jag inte hittat mycket av detta i Sverige, men avser försöka tipsa om lite saker utomlands nedan.

Åk till Berlin och bo här! www.propeller-island.com
  • Anonym
    Jovial73 skrev 2013-01-13 09:27:39 följande:

Ja, det är en helt korrekt iaktagelse Flört även om jag inte tror att någon skulle få för sig att följa mitt råd till punkt och pricka {#emotions_dlg.djavulsk}Solig
    Tyvärr tror jag (eller jag vet med säkerhet) att det finns folk som skulle få för sig det, och sedan förvånat stå och säga att dom inte kan förstå vad som hände.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-13 10:08:45 följande:
    Tyvärr tror jag (eller jag vet med säkerhet) att det finns folk som skulle få för sig det, och sedan förvånat stå och säga att dom inte kan förstå vad som hände.

Var på ett hotell där det fanns en skylt att sprinklern inte var avsedd att hänga galgar i. Nån måste ju ha löst ut sprinklern så nån gång; -)
  • vbnorr

Återupplivar den här gamla tråden, är det nån idag som har andra tips på liknande ställen?
    Av en slump besökte jag och min fru venusgården en helg, det var inte alls så 'over the top' som vi var oroliga förr, och helgen blev egentligen precis så som man tänker sig att det ska vara. 
    Vi bor ju tyvärr längre norrut i landet och att dra till Venusgården varje gång blir ju lite väl långt för en sån helg.
    Finns det inga ställen i Sverige kanske nån vet nått mysigt ställe i nån europeisk lättillgänglig stad. 
    Precis som TS är vi inte ute efter klubbar eller dylikt, utan nånstans där man kan rå om varandra.

Svar på tråden Tips för erotisk weekend