• Anonym (TS)

När började det synas på dig att du gått ner i vikt?

Är 159 cm lång och började min startvikt på 84 kilo. Nu har jag på två veckor gått ner 5,4 kilo och minskat totalt 21 cm på hela kroppen. Men jag tycker ändå inte det syns ännu i spegeln eller på klädena. Så därför undrar jag om något vet hur många kilon som krävs innan det börjar synas?
    Hur var det för er andra? :) och vänder mig ju till er som har/hade mer än 15 kilos övervikt och inte ni som bara behövde minska magen med två kilo ;)

• Svar på tråden När började det synas på dig att du gått ner i vikt?
  • TessaLove

Jag är 158 och vägde som mest 74 kg. När jag gått ner ca 5 kg och 10 cm i midjan då började det synas. Jag tror att det beror från person till person. Tror att det syntes på mitt ansikte och mest på midjan från sidan. Min sambo märkte ju det först klart. Andra kanske inte kollade så noga...eller tror inte att alla vågar säga något heller.
    Bra av dig att gå ner så mycket och det verkar ju som att du är på väg mer neråt. Snart kommer det nog synas ordentligt bara du inte ger upp för att du inte tror det syns.
    Jag får fortsätta efter April nån gång, ska bara klämma ut en unge först.

• LilaRos

Jag hade 15kg att gå ner. Jag började märka det på kläder efter kanske 5kg, men inte så mycket. Då kon jag ur mina mamma byxor och ner i ett par vanliga byxor. Det var som om 1/2 storlek försvunnit. Vid 15 kg var det mer märkbart. Då såg andra. Nu är 14 kg borta och det märks väldigt mycket, både hur jag ser ut i spegeln, på kläder andra ser.
    Jag tror inte det är för ens nu som jag själv ser i spegeln att jag gått ner.

Det märks mest runt revbenspartiet på mig. Bhn bullar inte till ryggen längre :) Men låten är fortfarande lika fläskiga. Antar att jag går ner i vikt uppifrån och ner.

• Anonym (Snart under 60)

Jag är 158 cm lång och har gått ner från 68 till 61 kg. Alltså 7 kg eller drygt 10% av min startvikt. Nu har folk kommenterat det, men inte när jag bara hade gått ner några kilon. Jag tror att man måste minska runt 10% minst, innan folk lägger märke till det. Så har de ju att göra med vad man har för kläder, om man kan köpa lite mer slankande kläder, eller fortfarande måste ha lite bylsigt för att dölja hullet. 

• Vacker

Jag är 170 cm och vägde som mest 90 kilo. Min viktnedgång började synas "på riktigt" när jag gått ner ca 12 kilo. Lycka till med din resa :)

Svar på tråden När började det synas på dig att du gått ner i vikt?