• Äldre 12 Jan 12:03
    6074 visningar
    12 svar
    12
    6074

    Så jävla ledsen.

    Vissa dagar bara det slår mig. Pang, rätt i huvudet. Jag vill ha barn, jag gör allt för att bli gravid - men ingenting händer. Fan fan fan! Visst, livet rullar på. Ofta tänker jag inte ens på detta. Men så ibland, som idag, så känns allt bara så jävla orättvist. Jag vill också veta hur det känns att ha ett liv växande i mig. Tittar med avundsjuka som nästan gränsar till hat på alla kvinnor som går runt lyckliga med magen i vädret. Så jävla ledsen bara.

  • Svar på tråden Så jävla ledsen.
  • Äldre 12 Jan 12:17
    #1

    Känner igen det där, nu vill vi visserligen ha en trea men det vill sig inte!! Blir lika besviken varenda gång mensen dyker upp.. Värst är alla som säger " men vadå ni har ju två fina pojkar" som om det skulle hjälpa! vet mycket väl det men vill ändå ha en till!!

  • Äldre 12 Jan 12:22
    #2
    JohnLennon skrev 2013-01-12 12:03:36 följande:
    Vissa dagar bara det slår mig. Pang, rätt i huvudet. Jag vill ha barn, jag gör allt för att bli gravid - men ingenting händer. Fan fan fan! Visst, livet rullar på. Ofta tänker jag inte ens på detta. Men så ibland, som idag, så känns allt bara så jävla orättvist. Jag vill också veta hur det känns att ha ett liv växande i mig. Tittar med avundsjuka som nästan gränsar till hat på alla kvinnor som går runt lyckliga med magen i vädret. Så jävla ledsen bara.
    Ledsen för er skull
    Hur länge har ni försökt??
    Ibland kan det ju bli som en psykisk spärr, att det bara däeför inte vill sig..!!


  • Äldre 12 Jan 12:22
    #3

    Så ledsen för din skull, TS! Har ni varit på utredning och fått det konstaterat att det inte går?

  • Äldre 13 Jan 14:00
    #4
    snappi81 skrev 2013-01-12 12:17:33 följande:
    Känner igen det där, nu vill vi visserligen ha en trea men det vill sig inte!! Blir lika besviken varenda gång mensen dyker upp.. Värst är alla som säger " men vadå ni har ju två fina pojkar" som om det skulle hjälpa! vet mycket väl det men vill ändå ha en till!!

    Jag är en typisk sådan som fnyser åt er just eftersom ni har två barn.. :) Men jag vet att man aldrig kan jämföra varandras situationer. Din längtan kan vara precis lika stark som min. Hoppas du får din trea. Du vet iallafall ATT det går. Du har varit gravid förut. Kram!
    Lizette80 skrev 2013-01-12 12:22:41 följande:
    Ledsen för er skull Hur länge har ni försökt?? Ibland kan det ju bli som en psykisk spärr, att det bara däeför inte vill sig..!!

    Vi har försökt dryga året. Och det är en enorm psykisk press. Min känsla är nu "det kommer aldrig att fungera". Varför skulle det? Vi har gjort allt som man ska minutiöst. Men inget plus. Kram!
    susa skrev 2013-01-12 12:22:44 följande:
    Så ledsen för din skull, TS! Har ni varit på utredning och fått det konstaterat att det inte går?

    Vi har gjort en utredning. Jag har lite dålig äggproduktion, men jag har en cykel som en klocka. Konstigt. Tålde inte Pergotime, så nu får jag försöka få annan hjälp. Vill gärna spola äggledarna, det kanske hjälper? Jag vet att ett drygt år är kort tid om man jämför med andra. För mig är det en evighet. Men det känns som jag kommer sitta här ett år från idag och älta samma gamla saker...
  • Äldre 13 Jan 17:39
    #5

    Jag förstår att det är tufft, vi kämpade i 18 månader innan vi lyckades med första så jag vet precis hur du känner dig!! Man blir knäckt!!  Hoppas att ni lyckas snart!


    Linus 070808 Lucas 090707
  • Äldre 21 Jan 21:05
    #6

    Jag och min sambo har försökt i över två år nu och jag känner igen mig så jäkla mycket i det du skriver. Vissa dagar känns okej, andra känns som ett käftsmäll och det gör till och med ont att andas. Så stor är längtan... Jag känner ett hat mot gravida, jag känner ett hat mot dom som inte ens försöker utan blir det av "misstag" när en annan bryter ihop var och varannan dag. Jag vill också bara uppleva nåt växande i magen, vad har jag/vi gjort för att få förtjäna denna smärta över att inte få nåt man tycker är så självklart? 

    Vill bara att du ska veta att du är inte ensam!

    Kram! 

  • Äldre 22 Jan 19:38
    #7

    kan inte hjälpa det..tårarna rinner.. av avundsjuka just som ni säger och om en längtan som inte går att förklara, om känslan att vara otillräcklig som kvinna!!!!!..jag vill...känna, jag vill älska..kom nu!

  • Äldre 16 Feb 14:04
    #8
    Liito skrev 2013-01-21 21:05:28 följande:
    Jag och min sambo har försökt i över två år nu och jag känner igen mig så jäkla mycket i det du skriver. Vissa dagar känns okej, andra känns som ett käftsmäll och det gör till och med ont att andas. Så stor är längtan... Jag känner ett hat mot gravida, jag känner ett hat mot dom som inte ens försöker utan blir det av "misstag" när en annan bryter ihop var och varannan dag. Jag vill också bara uppleva nåt växande i magen, vad har jag/vi gjort för att få förtjäna denna smärta över att inte få nåt man tycker är så självklart?  Vill bara att du ska veta att du är inte ensam! Kram! 

    Tack! Det är skönt. Tyvärr snackas det ju väldigt lite om detta i det "vanliga" livet. Människor (jag) lider i tystnad. Är det skam? Eller njae. Jag tror det är mest det att ingen är intresserad av mig och mitt "barnskaffande"... Hej hej, vi får inga barn! Lätt att säga liksom... Och man vill inte vara ett offer heller.... Jag blir inte glad för andras skull längre. Mer, ja ha, dom också. DET VAR VÄL ROLIGT FÖR DOM! :((( Kram till dig!
    Med kärlek skrev 2013-01-22 19:38:09 följande:
    kan inte hjälpa det..tårarna rinner.. av avundsjuka just som ni säger och om en längtan som inte går att förklara, om känslan att vara otillräcklig som kvinna!!!!!..jag vill...känna, jag vill älska..kom nu!

    Är oftast stark, och opåverkad av detta. Men dagen då mensen kommer är jag deppig. Och då brukar jag logga in här och skriva lite... Försöka fina hopp....kram!
  • Äldre 17 Feb 17:24
    #9

    Har just haft äl och känner hur jag redan börjar bygga upp en besvikelse.. För varför skulle det fungera denna gång!!! Skönt att få skriva av sig och läsa andras berättelser ? till er..

  • Äldre 8 Mar 19:08
    #10

    Känner igen mig. Min man och jag har försökt att bli gravida sedan ca 2½ år. Vi har varit på utredning, och inget fel har hittats förutom att jag inte alltid hade ägglossning. Detta fungerar som en klocka efter pergotime-behandling, men efter ca 1½ år med pergotime varje månad blir det fortfarande ingenting. Idag var vi på ett besök inför ivf, men problemet är att jag har för högt BMI för att vi ska kunna få hjälp. Och jag är snart 37 år, tiden rinner iväg.

    Hade en period för ca 1 år sedan när jag hade väldigt svårt att se gravida. Det var en jätte baby-boom på jobbet, där 3 av mina närmaste kollegor blev gravida. I samma veva gifte jag och min man oss. Veckan före bröllopet gav min bror beskedet att han och hans fru väntade barn. Istället för att bli jätteglad för deras skull (vilket jag givetvis var på ett plan) var den första reaktionen att jag grät hela dagen. Jag unnar verkligen min bror och hans fru- de har också haft problem och har också adopterat ett barn tidigare, så det var stort att de lyckades bli gravida på egen hand. Dock var det tyvärr inte så lätt för mig de kommande 7 månaderna, där man hela tiden "matades" med ultraljudsbilder och babysnack hos föräldrarna. De fick en jättefin liten son. Som de döpte efter min och min brors morfar. Det enda namnet som jag hade bestämt att om vi fick en son, skulle han få heta John. Även om jag är glad för deras skull, är jag så oändligt ledsen över att vi inte lyckas.

    Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er alla, förstår hur ni känner er.
    Vad skönt det var att "prata av sig"! Detta var mitt allra första inlägg här på familjeliv.

    Kramar!

  • jennaA
    Äldre 30 Apr 22:16
    #11

    John Lennon, har ni funderat på ivf? Jag har precis varit på mitt första besök inför ivf och läkaren jag träffade där var jättesnäll och jag kände helt plötsligt att det kommer nog gå bra. Jag känner så väl igen din bitterhet mot andra gravida. Kram på dig.

  • Äldre 10 May 19:43
    #12
    jennaA skrev 2013-04-30 22:16:21 följande:
    John Lennon, har ni funderat på ivf? Jag har precis varit på mitt första besök inför ivf och läkaren jag träffade där var jättesnäll och jag kände helt plötsligt att det kommer nog gå bra. Jag känner så väl igen din bitterhet mot andra gravida. Kram på dig.

    Efter två kurer av Pergotime blev jag gravid! :)
Svar på tråden Så jävla ledsen.