• Anonym

Sträv i halsen, orolig!

Var sjuk alldeles efter julafton, 40 graders feber och konstigt nog typ bara hosta.
    Efter 4 dagar gick febern över men hostan har suttit lite längre.

Nu är det ju ganska många veckor sedan men helt plötsligt har jag fått en sträv känsla i halsen konstant,
    ibland känns det som det är en klump i halsen. Känns typ som när man börjar få halsont men har haft såhär
    i några dagar nu, inga andra symptom.

Har börjat oroa mig och läst om strupcancer, svalgcancer osv och tycker det stämmer så bra in =/ Är jätte orolig!
    Tycker det är så konstiga symptom om det bara vore en förkylning för har ju inga andra symptom alls + att det
    blir inget RIKTIGT halsont ju. 

• Svar på tråden Sträv i halsen, orolig!
  • floppan2008

Det går ju så mkt konstigt just nu. Jag fick 39c feber efter jul. Febern kom och gick under ett par dagar och försvann. I torsdags fick jag åter hög feber 39c. Har inga andra symtom. Läkarna säger att det är virus. Om du har ont i halsen kanske du har halsfluss eller virus i halsen. Strupcancer är inte direkt vanligt och då har man nog fler symtom än ont och en klump. Cancer i strupen orsakar andningssvårigheter och dysfagi svårigheter att svälja. Reflux osv.

• Angels

Går det inte över på några månader så kan det vara idé att fundera över cancer, men än så länge kan det vara vanligt virus också.

• Anonym

Klumpkänsla i halsen är sällan annat än just oro och för ivrigt googlade. Jag ordinerar googleförbud. 
    Mest troligt är det inget alls och skulle det vara något så är det kanske en ny förkylning på gång, det är inte ovanligt att man insjuknar på nytt när kroppen redan är försvagad efter en infektion.  

• hanu01s

Är du hes?

Ja, om du nu misstänker nåt dåligt då tycker jag att du ska söka så snart som möjligt, för då har du ganska bra prognos...

Jag jobbar på en öron/näsa/hals avdelning och lovar att det kan vara 100 andra orsaker än cancer...

Sök så man kan kolla upp den snabbt och förlora inte tid på att vänta...

Lycka till!

• Anonym (oolig!)

Har likadant!
    Jag har panikångest, har fått det diagnotiserat.
    Men jag undrar, om läkaren tar prov på sköldkörteln, hade dom sett där om jag skulle haft cancer i strupe/hals eller svalg? Är livrädd för det! Har som att det är torrt i halsgropen, och känns som en klump och att det växer! Har haft liknande innan men inte såhär mycket, och då har det försvunnit! Är alldeles varm om kinderna och i munnen, feberkänsla, yr, illamående, huvudvärk, magont och ryggont..
    Så himla rädd!! :'(

Svar på tråden Sträv i halsen, orolig!