• Lyckan 382

Tajming för insemination och CB - SNÄLLA HJÄLP!

Hej! Skulle behöva era kloka tankar... Ursäkta om detta blir svamligt. Jag och min sambo gjorde en insemination den 14:e december men det tog sig tyvärr inte. Gyn tror att det kan ha rört sig om ett mycket tidigt MF. Mensen var sen och konstig och jag har haft känningar i kroppen som inte är vanliga. När vi var på gyn igår sade läkaren att det fanns två äggblåsor - en på 14mm och en på 15mm. Hon trodde ÄL skulle inträffa 3-5 dagar efteråt eftersom blåsan växer ca 2mm/dag. Men CB visade glad gubbe 16.30 idag?? Jag har haft koll på min ÄL i 9 månader och jag brukar alltid få omslag ca 24h innan. Vet någon vad detta kan bero på? Vi hade hoppats på insemination på klinik på måndag men nu vet vi inte hur vi ska göra. Jag testade med CB igår eftermiddag (neg) och Testlagret imorse (neg), och alltså CB idag 16.30 (positivt). På kliniken har de sagt åt oss att tedta EN gång per dag,på morgonen men eftersom jag har hört att LH inte dyker upp under natten så har vi dessvärre inte gjort som farbror doktorn har sagt :S Men om vi hade gjort det så hade ju även CB troligtvis varit negativt imorse och positivt imorgon bitti och vi hade glatt åkt till kliniken på måndag... men nu råkade jag ju testa redan nu på eftermiddagen. Blir det för sent att inseminera på måndag eller bör vi åka ändå? Det fanns ju två som höll på att mogna så vi vill ju inte missa chansen men inte heller slösa ett försök. Tacksam för all hjälp!

Svar på tråden Tajming för insemination och CB - SNÄLLA HJÄLP!