• Tainted

    Bosätta sig i spanien/köpa lägenhet för uthyrning

    Har tankar om att köpa en lägenhet i Spanien för att hyra ut till turister i ett år eller två som mest, och sedan flytta ner permanent. Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra som vågat ta steget.

    Är så otroligt trött på både klimatet och mentaliteten i Sverige, vill inte beta av dag efter dag här i gråskala bara för att skapa en "stabil" framtid till mitt barn när det ju finns så mycket mer att hämta både för mig och dottern. Pratade faktiskt med min mamma om detta i veckan och det kom fram att hon så gärna velat flytta ända sen jag och min bror var liten men stannat kvar just med för säkerhets skull. Och det är precis det som hade varit det värsta tänkbara.. att min dotter gör som jag och nöjer sig med ett trist men stabilt liv bara för att skapa en framtid åt hennes barn. Vill helt enkelt få ut lite mer av livet och har de senaste åren funderat mer och mer på att bosätta mig utomlands. Än så länge har det bara varit funderingar men jag känner nu att det är rätt läge att våga ta steget.  Dottern är 6 år, jag är ensamstående, ekonomin är begränsad, men har möjlighet till lån för ett köp av en "normal" lägenhet. Drömmen är att komma ner och bosätta sig snart som möjligt men realistiskt så får vi ju förbereda oss med språkkurser och få ihop en budget först.

    Skulle som sagt väldigt gärna få kontakt med andra som redan har gått igenom processen, vill väldigt gärna ta del av era erfarenheter och tankar runtom detta.

    Att just Spanien blev aktuellt för oss är eftersom jag hörde att det finns en del svenska skolor där. Har även funderat en del på Brasilien då vi har en del kontakter i familjen där men det känns mer osäkert då man hör att det är så mycket våld och droger som cirkulerar. Och ska man nu bo i Brasilien så är privatskola ett måste i min mening, och det finns inte ekonomi för.

  • Svar på tråden Bosätta sig i spanien/köpa lägenhet för uthyrning
  • Airhostess

    Hej!

    Jag bor på Kreta men har en kollega som flyttade till Gran Canaria för 10 år sedan och hon har köpt 2-3 lägenheter som hon hyr ut. Hon har också en dotter som är i småbarnåldern. Kan du inte inboxa mig mer specifikt vad du vill att jag ska fråga henne?

Svar på tråden Bosätta sig i spanien/köpa lägenhet för uthyrning