Ni som slutat röka med hjälpmedel, vad har ni använt??
Jag är storrökare, vill sluta men är rädd att jag ej kommer kunna. Men nu gör det t om ont i bröstet när jag andas o röker så nu e det dags. Vad har ni använt er av för hjälpmedel??
Jag är storrökare, vill sluta men är rädd att jag ej kommer kunna. Men nu gör det t om ont i bröstet när jag andas o röker så nu e det dags. Vad har ni använt er av för hjälpmedel??
Plåster! Funkar bra.
Jag ville inte använda tuggummi eftersom många blir fast i det beroendet istället. Samma med snus, det är ännu svårare att sluta med. De som testat tabletter verkar nöjda, men det känns allt annat än hälsosamt tycker jag.
Nikotinläkemedel är dyra i Sverige, köp dem på ebay istället, halva priset.
Lycka till!
Om man skall sluta och röka om man vill det.. Så är det bättre att vara 100% motiverad OCH ha inställningen "jag KOMMER att lyckas".
Det första du behöver är motivation! Sen gick jag till läkaren och fick tabletter utskrivna som tog bort udden av suget rejält. Tror de hette champix. Rökte i 17 år men har nu varit rökfri i 2,5 år så de funkade för mig =)
De enda gångerna jag kunnat sluta röka är under graviditeterna och ammningen. Dum som man är så har man av ngn konstig anledning börjat igen..
Ska prata med apoteket o se vad dom rekommenderar..
jag har varit rökfri 1.5 vecka. satte ett datum och följde det, köpte ett pak nikotintuggummin att ha vid behov, 2mg (svagare varianten). tar ett halvt tuggummi när suget kommer påtagligt, i början gick det åt 4-5 tuggummin totalt per dag(ett halvt åt gången), en vecka senare gick det bara 2 åt gången, idag har jag bara tagit ett totalt..
inte 2 åt gången.. 2 per dag skulle det stå, sorry :)
Har du läst Allen Carrs bok? Vet att många svär vid den. Min syster slutade med hjälp av den boken för 5 år sedan och har inte tagit ett bloss sen dess. Jag tycker den är vettig, ger ett nytt perspektiv på rökningen och beroendet i sig. Tror du kommer bli mycket mer motiverad och tro på att du klarar att sluta om du läser den boken. Nu minns jag inte vad den heter på svenska men det går ju att googla.
Jag började snusa, små minisnus, från att aldrig ha haft en snus i munnen. Sen 1 år senare bytte jag snuset mot nikotin- och tobaksfritt snus. Det har aldrig varit några problem märkligt nog. Så det fungerade superbra för mig!
Plåster dagtid i 2 månader för att inte bli hysteriskt arg över allting.... rökfri i 3 år snart.
Jag slutade röka för 6 år sen och jag tuggade nikotugg 2mg i ca 3 mån. Det är underbart att inte vara beroende av cigarretter!!!
www.elcigg.se snabb leverans
elcigg.se. billigt. jag gav 265 för startpaket. tog 2 dagar sen hade jag det här.
Plåster. Hade också inställningen att jag ändå inte skulle klara det men var desperat. Under andra ciggen med plåster på armen blev jag äcklad och det var klart! Blev överraskad att det funkade så bra för mig.
Vet ni.. köpte två pkt tuggummi 24 st i varje. Har dock inte behövt dom. Är inne på min åttonde dag nu s om rökfri:))) har använt två tuggumin av 48 st. Skönt att slippa sådana också.. Känns så gött att inte röka mer......
Jag tror att det bästa sättet är, som du gjorde att bara bestämma sig! Försöka utan alla nikotinersättningar. Ju fortare nikotinet kommer ur kroppen desto lättare är det för hjärnan att bli av med abstinensen. Man får ta en minut, timme, dag i taget. Tänker man bara en timme till utan cigg så går det ju vägen tillslut. Sen om man råkar få ett återfall så får man kämpa lite hårdare vid nästa rökstopp. Man får inte nedslås av ett misslyckat rökstopp. Bara att försöka igen och igen och igen!
Grattis till rökstoppet TS!
Jag lyckades sluta med hjälp av läkemedlet Zyban. Finns att köpas på antingen apoteket eller diverse olika online apotek såsom APO101. Här finns en direktlänk till sidan där jag beställde ifrån.
www.apo101.net/sluta_roka
Kram och lycka till!