• Anonym (trött på det hel)

Avsaknad av sex

Hej !
    Jag och min fästmö har problem ( vad jag tycker och känner ).
    Då jag är 21 år och hon 19 så är detta något av vårt första seriösa förhållande.
    Vi har varit ett par i snart 2.5 år och jag känner att det är helt dött på sex fronten.

Först och främst vill jag inte ha några taskiga kommentarer, ni kan framföra vad ni vill ha sagt utan att vara elaka :)

I början av förhållandet var det en jäkla massa glöd och sex.
    Sedan flyttade hon ner till mig ( efter ca 6 mån ) och sedan dess har vi bott tillsammans.
    Jag har ingen aning vad som hänt, men sex är det väldigt ont om.
    Ska vi ha sex får antingen jag fråga och fråga ( tjat som det även kallas, mår dåligt av att ens behöva fråga. Vill kunna förföra min fästmö utan att behöva bli avvisad och få förklaringen att hon inte är sugen. Försöker för fullt att få henne sugen, kyssar, närhet och smek. Glöm det... funkar inte här, inte ! )

Hon ger med sig att ha sex sådär varje 1.5 vecka, för att jag ska bli tyst.
    Jag har bett henne att förklara vad hon känner, vad hon vill och vad som saknas enligt henne... men hon vet inte.
    Föreslagit teraput men det vill hon inte. Jag gör allt jag kan för att detta ska fungera och jag får inget tillbaka utom skäll att jag är för påstridig.

Hon har inga problem alls med att jag för sköta ''mina egna affärer'' men händerna, vilket jag tycker är pinsamt att behöva göra, då enligt mig ska det inte behöva vara såhär när man är i ett förhållande.
    Hon vill ha barn efter skolan ( ca 1.5år kvar) och jag vill också, men jag är inte säker på om jag vill binda upp mig och leva såhär resten av livet.
    Jag vet om att ni kommer säga det är mitt fel, precis som hon. Vill bara höra vad ni har för förslag till mig, vad ska jag göra ? Jag ställer upp varje dag för denna kvinna som jag älskar något sjukt mycket, jag ställer upp för hennes familj utan några problem.
    Innerst inne tror man att man ska få något belöning, insett nu att det inte är så. Jag debuterade i mitt sexliv runt ca 18-19 år och det är fortfarande ganska nytt för mig, men jag vill inte ge upp det vi ''hade'' för ett lamt liv utan någon närhet.

Jag förstår inte varför hon inte själv ''vet varför hon inte alls vill ha sex '', jag förstår ingenting av detta.
    Vad ska jag göra ? Avstå från sex och låta hon komma till mig ? Det har jag testat, tog mig 2 månader att få till det, då var det för att hon frågade hur lång tid sen var det vi hade sex. Då insåg hon att det var lång tid sedan och frågade om vi skulle ha.

Har tagit upp det med henne, hon har själv varit nära att göra slut och nämnde att sexbiten varit viktig för henne och att hon inte kände attraktionen mellan oss, men det är ett halvår sedan. Jag gör allt för att försöka få henne attraherad av oss, men ingenting alls händer från motsatt sida.

Får höra '' varför är sex så viktigt för dig '' när jag för detta på tal, råkar nämna att hon själv höll på att göra slut pga detta såkallat ''sex'' och då blev det tyst och var inte samma sak längre.

ska vi söka hjälp ? Ska vi inse att detta inte fungerar och att vi får hitta någon annan som uppfyller det vi behöver ?
    Inga snutiga svar, då blir jag hellre utan, tack på förhand :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-13 01:13
    Vill påpeka att de få gånger vi haft sex, så har hon fått orgasm ( känt sammandragningar i samtliga fall ) innan jag får min orgasm. Så det har inte med det att göra :/

• Svar på tråden Avsaknad av sex
  • Sephrenia89

Vart med om liknande i tidigare relationer, preventil medel och depp kan göra att sexlusten minskar.

Jag kör utan prev nu och har tvingat mig själv till frekvent onani och sex ( nu tänder jag ofta på min partner trots 3 års samboskap) men jag har lärt mig att destå mer orgasmer jag har destå mer vill jag ha.

Nu vet jag inte hur hon är men kickstarta med sex noveller eller porrfilmer vid en trög period går också bra (så vidare hon inte är pryd).

• Sephrenia89

Kan tyvärr (tyvärr för din frågeställning inte för min del) upplysa att jag dumpade mitt ex för att jag inte var tänd på honom längre och var vrål sugen på min nuvarande sambo.

Hon går flitigt på sina p-piller, vilket jag tycker är bra då jag vill att hon ska skaffa arbete innan barn kommer på fråga. Men jag har även påpekat att detta kan ha att göra med minskad sexlust men det resonemanget blir avfärdat direkt. Det har inte med det att göra helt enkelt, hon vet inte själv vad det är.

Vad jag förstått är hon en aning pryd vad gäller sex, det tog en tid att få in sexleksaker i vårt sexliv men även då med lite tjat, nu är de med varje gång.

Jag tvivlar på att sex noveller eller porr film skulle falla henne i smaken, då jag föreslagit det förr så vet jag att hon inte vill / vågar. Hon tycker väl att det är för extremt vad jag förstått det som.

Vet om att hon inte trivs med sin kropp, även om hon kommit i form nu och ser hur bra ut som helst. Jag har alltid älskat henne och jag förstår inte varför hon inte kan älska sig själv. Aldrig nöjer hon sig med sitt utseende utan hon vill se ut som de modellerna på top model och sånt mög, vilket jag förklarar för henne att de är sjukligt smala och antagligen inte mår bra av det. Jag älskar henne för den person hon är, inte hur hon ser ut. Kan det ha med osäkerhet för sig själv att göra annars ?

Jaså så pass ?
    Jag tycker det är konstigt att hon dagligen berättar att hon älskar mig, att hon vill ha barn med mig så småningom ( När vi varit hon min bror och busat lite med deras bebis ). Jag får upp en bild av att vi har sex en gång, får barn, sen lever ett liv utan sex och bara sitter och glor på varandra i princip dag ut och dag in.
    Jag har förklarat hur viktigt jag tycker sex är för ett förhållande, det håller hon med om.
    Lovar att bättra sig på att ta initiativ men sedan är det samma sak igen. Jag blir ledsen av att behöva ha det såhär. Ibland känns det som om hon prioriterar tvn eller mobilen framför mig även om vi bestämt att vi skall ha myskväll tillsammans. Blir jag besviken och lägger mig för att sova då så får jag höra för det.

• Sephrenia89
    Anonym (trött på det hel) skrev 2013-01-13 01:28:03 följande:
    Jaså så pass ?

Jag tycker det är konstigt att hon dagligen berättar att hon älskar mig, att hon vill ha barn med mig så småningom ( När vi varit hon min bror och busat lite med deras bebis ). Jag får upp en bild av att vi har sex en gång, får barn, sen lever ett liv utan sex och bara sitter och glor på varandra i princip dag ut och dag in.

Jag har förklarat hur viktigt jag tycker sex är för ett förhållande, det håller hon med om.

Lovar att bättra sig på att ta initiativ men sedan är det samma sak igen. Jag blir ledsen av att behöva ha det såhär. Ibland känns det som om hon prioriterar tvn eller mobilen framför mig även om vi bestämt att vi skall ha myskväll tillsammans. Blir jag besviken och lägger mig för att sova då så får jag höra för det.

Sjukligt - funkar inte i längden...
    Anonym (trött på det hel) skrev 2013-01-13 01:23:04 följande:
    Hon går flitigt på sina p-piller, vilket jag tycker är bra då jag vill att hon ska skaffa arbete innan barn kommer på fråga. Men jag har även påpekat att detta kan ha att göra med minskad sexlust men det resonemanget blir avfärdat direkt. Det har inte med det att göra helt enkelt, hon vet inte själv vad det är.

Vad jag förstått är hon en aning pryd vad gäller sex, det tog en tid att få in sexleksaker i vårt sexliv men även då med lite tjat, nu är de med varje gång.

Jag tvivlar på att sex noveller eller porr film skulle falla henne i smaken, då jag föreslagit det förr så vet jag att hon inte vill / vågar. Hon tycker väl att det är för extremt vad jag förstått det som.

Vet om att hon inte trivs med sin kropp, även om hon kommit i form nu och ser hur bra ut som helst. Jag har alltid älskat henne och jag förstår inte varför hon inte kan älska sig själv. Aldrig nöjer hon sig med sitt utseende utan hon vill se ut som de modellerna på top model och sånt mög, vilket jag förklarar för henne att de är sjukligt smala och antagligen inte mår bra av det. Jag älskar henne för den person hon är, inte hur hon ser ut. Kan det ha med osäkerhet för sig själv att göra annars ?

Jag gillar inte min kropp, jag är smal men har droppformad små bröst... För små...

Massor med lever fläckar jag hatar men inte har råd att ta bort..

Min sexualitet sitter inte i kroppen utan i huvudet,. Min partner kommer av mig dvs duger jag.. Men jag har utforskat min sexualitet, jag är en switcher,. Jag vill bli dominerad eller dominera, hårt..

Jag gillar noveller och porr men det är för att jag är öppensinnad och framför allt tycker inte synd om kvinnorna i porrfilmer..
  • Sephrenia89

Antingen får hon utforska sig sexuellt via onani eller så kanske hon ska vara ärlig om sin lust mot dig.

Din partner kommer av dig, dvs duger du ? Vad är det för tankesätt ?
    Jag har varken testat dominera eller bli domenierad, det är för awkward för mig.
    Aldrig tittar p-rulle eller läst sexnoveller med min sambo, får kanske föreslå det. Dock antar jag att det lär bli väldigt stelt och påtryckande för henne.
    Jag kan nämna att jag får ( får och får, jag tar mig friheten att titta på porr när hon somnat och får tillfredsställa mig själv ). Känns väldigt lågt när man pratat om giftemål och sånt, men jag börjar ångra mig väldigt mycket om det ska fortsätta såhär :/ Vill bara veta hur fasiken jag ska göra, ska jag inse att detta aldrig blir som jag vill eller att det går att ändra på ? Jag kan föreslå p-rulle och noveller men vad jag tror, så lär det inte uppskattas då allt ''udda' jag försökt föra in har bara tagits för ett skämt.

Nej, gräva ner mig i alkoholen och inse att det förblir såhär kanske.

Tack, det var ett rakt och ärligt svar. Jag har frågat om hur hon tycker om vårt sexliv, hur vi ska ta detta till nästa steg, men hon vet inte. Hon vet inte varför hon inte är sugen. Jag tror hon inte vill, att hon känner att hon har ''fångat'' mig redan och behöver inte anstränga sig mer. Hon nämnde när jag frågade varför hon ville ha sex i början så mycket men det var för att alla killar ville ha sex, inte för att hon ville själv utan för att hon ville fånga mig.

Vad ska jag göra då ? Ska jag be henne onanera ? Med vilken motivering ?

Det har snart gått så långt att man funderar på att vänsterprassla, skulle jag föra det på tal angående godkännande till det, skulle jag bli utskälld. Jag har mina behov men det bryr sig ingen om

• Sephrenia89

Svårt att beskriva såhär men jag är rätt fri språkig.. Jag är 23 snart 24., jag har haft mycket krångel i mina dagar och jag har därför en pojkvän på 38 år för vi matchar varann mognadsmässigt och personlighetsmässigt och sexuellt..

Tjejen du älskar måste släppa tyglarna och hitta hennes vilda jag... MEN jag får en känsla av att du är mognare än henne dvs ni kanske inte spelar i samma league just nu.

Svar på tråden Avsaknad av sex