• villemoa

Rosa blödning v 15

Undrar om någon här inne har haft rosa aktiga blödningar när ni vart gravida i v 15?
    Jag har haft denna blödning nu i tre dagar och lite lite molvärk. Ringde mvc men hon sa att det inte var något att oroa sig över. Nu är jag ändå orolig då det kommit blod i tre dagar. 
    Någon som vart med om liknande och var det något allvarligt? 

• Svar på tråden Rosa blödning v 15
  • Maddi

Detta är inte svaret på din fråga. Jag vill bara säga att jag tycker det är helt fel att dom säger att det inte är någon fara när man blöder. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen kom de de rosa prick, som en synål, på passet en gång varje dag. Dom svarade att det är vanligt med blödningar den första tiden, jag var då i vecka 6. Så jag tänkte inte mer på det och efter tre dagar ringde jag och krävde ett vul. Där visade inget hjärta och jag blev tillbakaflyttad några dagar. Fick ett nytt vul två veckor senare och inget hjärta syntes. Visst kan det vara fullt normalt med blödning samtidigt som dom säger att det lika gärna kan vara missfall, men jag tycker det är helt idiotiskt att dom försöker att få det att låta som att det inte är något utan att kolla upp det ordentligt. Det är falska förhoppningar.

• Maddi

Det var inte meningen att göra dig orolig. Som sagt de kan vara fullt normalt samtidigt som det inte är de.

• simmisen

Jag fick en rosa/röd blödning i v 15! Jag ringde Mvc som sa att det inte var någon fara? Jag hade ändå tid för Rul 2 v senare, kan säga att jDg sov inte mycket de 2 veckorna och trodde nästan att bebis var död:/ Men vi kom på Rul och allt såg bra ut:) Antagligen kom blödningen av sköra slemhinnor! Ville bara ge dig lite hopp:)

• villemoa

Var inne akut idag. Min baby var död och jag ska in på operation imorgon:(
    Jag är jätte ledsen just nu. Tack Maddi för att du gjorde mig uppmärksam. 

• Maddi
    villemoa skrev 2013-01-13 16:54:09 följande:
    Var inne akut idag. Min baby var död och jag ska in på operation imorgon:(
    Jag är jätte ledsen just nu. Tack Maddi för att du gjorde mig uppmärksam. 
    Åh nej! Vad sorgligt:( Ja det är inte något man vill höra när man blöder, men man kan inte bara höra solskenshistorier. 

Önskar dig all lycka till, men jag förstår att det är jätte tungt nu. För mig hjälpte det att prata mycket med min sambo, men om någon annan, som svär föräldrarna eller mamma fråga hur det var tyckte jag bara var jobbigt. Man erbjuds ju också att prata med någon där på sjukhuset. 

Önskar dig all lycka till! 
  • villemoa

Tack sötaste! Nu är jag hemma igen och allt är överstökat. Sorgligt men tydligen hade fostret vart död ca 4 veckor, ovanligt dock att min kropp inte stött ifrån sig det tidigare sa läkaren. Men, men nu får vi låta det gå en tid och sen kanske försöka igen:9. Tack igen Maddi!

• Maddi

Vad jobbigt att du gått så länge. Jag har läst om fler som har hänt lika dant, att kroppen inte stött ifrån. Jag har ifrågasatt varför man inte får göra ett ultraljud tidigare i vecka 12 också. Då slipper man gå så länge utan att veta om allt står rätt till. Jag gjorde ett privat ultraljud i vecka 12 för att inte behöva gå så länge. Det var värt pengarna, kostade 600. Vi kom överens om att vi tyckte det var bra bägge två efter missfallet. Som sagt lycka till och hoppas ni kommer på fötter igen snart.

Svar på tråden Rosa blödning v 15