så oerhört trött och illamående redan i vecka 5
Jag plussade för en vecka sedan och är nu i vecka 5+5. Jag har ett jobbigt missfall i bagaget och det tog ett år innan jag blev gravid igen. Ni kan förstå att jag är glad över att få vara gravid igen. MEN. Jag lider redan av enormt illamående, inga kräkningar tack och lov. Jag mår som mest illa på morgonen men även under hela dagen. Känns som att jag borde äta något hela tiden för att hålla det i skick. Till på köpet är jag enormt trött och har noll energi. Jag orkar just och just jobba, orkar inte med några fritidsintressen eller motion. Motion som jag annars tycker är så viktigt. Nu orkar jag högst gå ut och gå en liten stund mellan 20-21 på kvällarna när det är lite lättare. Jag ligger i soffan och mår illa och känner mig inte värst glad för tillfället. Har någon något tips mot tröttheten och när började det släppa för er? tar gärna emot tips på bot mot illamåendet också.
Just nu är jag sjukskriven på eget initiativ några dagar eftersom jag fick en blödning för någon dag sedan och förstås blev superrädd för missfall. jag har nu kommit fram till att det antagligen bara var en normal genomblödning eftersom jag inte hade någon smärta eller klumpar i blodet. det bara kom. Men jag är hemma och vilar några dagar ändå för säkerhetsskull. puh. parentes slut.