10 månaders vaknar samma tid varje natt
Har en 10 månaders son snart 11 som varje natt ellan 01-03 vaknar
Han sover i egen säng och i eget rum
lägger sig mellan 19-20, samma rutiner varje kväll, får välling i sängen (majsvälling) är mätt och belåten han älskar mat , somar oftast relativt enkelt, vi tänder ett ljus när han får välling lite mysigt, sen håller vi en hand på honom och han somnar mellan 5-30 min tar det.
sen sover han hur lugnt som helst, fram till 01-03 på natten
då vaknar han, gråter oftast inte utan ligger och "ojjar" sig, i bland har han snurrat run i sängen utan täcke.
försöker se om han komer till ro själv, vilket han aldrig gör
får gå in och antigen vända på honom så han kommer under täcket eller så har han rest sig upp...
väntar jag för länge börjar han skrika, då är oftast natten förstord och det kan ta 2 timmar innan han somnar om,
oftast har jag då gett upp (sitter brevid och lägger min hand på honom i hans säng) lägger han i vår säng, men kan inte påstå att han sover nämnvärt bättre där.
Han är inte så ntresserad av napp, han suger lite men kan likagärna spotta ut den.
det är oerhört påfrestande att göra detta varje natt speciellt eftersom det känns som det är en "vana" han fått in eftersom han är mätt torr osv.
oavsett hur mycket eller lite han sover på natten vaknar han mellan 05.30-06 på morgonen, sen kan han "sova igen" på förmiddagsluren i över 2 timmar..
vad ska jag göra känns som vi hamnat i n ond spiral